לברון. שוב מציל את בלאט וקליבלנד
לברון. שוב מציל את בלאט וקליבלנדצילום: רויטרס

רצף שלושת ההפסדים של קליבלנד קאבלירס, קבוצתו של המאמן הישראלי דייויד בלאט, הגיע אל סיומו כשהלילה (בין שלישי לרביעי) ניצחו שחקניו של בלאט את פורטלנד בתוצאה 100:105.

קל זה לא היה עבור בלאט ושחקניו, כשאלה כבר פיגרו בהפרש של 17 נקודות. מי שהיו שם עבור בלאט היו לברון ג'יימס וקווין לאב שהפכו את התוצאה בדרך לניצחון.

עם כל המחמאות לג'יימס ולאב, שקלעו את הנקודות, מי שהיה יותר מכל אחראי על המהפך הוא דווקא מאמנם, דייויד בלאט, כשזה שינה את תכנית המשחק שלו במהלך הרבע השלישי, הרבע בו הפכו הקאבס את התוצאה.

קליבלנד שוב פתחה את המשחק בצורה רעה, כשמצד אחד של הפרקט איפשרו לפורטלנד לקלוע כאוות נפשם, ומהצד השני כשלו בלהכניס את הכדור אל הסל, ובשתיים עשרה הדקות הראשונות של המשחק קלעו רק 17 נקודות מול 25 של האורחים. היה זה לכמות הנקודות הנמוכה ביותר שקלעו שחקני הקאבס ב-12 הדקות הראשונות במהלך העונה.

ההגנה המשיכה לזייף וההפרש כבר צמח ל-47:29, ורק הודות ללברון ג'יימס וקווין לאב, ירדו בלאט ושחקניו בפיגור קטן אל ההפסקה.

כאמור, במהלך הרבע השלישי בלאט הבין כי הוא חייב לעשות שינוי בתכנית המשחק, ועשה זאת בהצלחה יתירה כשעבר להרכב נמוך. לאב המשיך לקלוע ויחד עם מת'יו דלבדובה ומו וויליאמס, הקאבס רצו ל-19:30 והפכו את התוצאה.

ברבע האחרון היה רק שחקן אחד על הפרקט, וקוראים לו לברון ג''ימס. ג'יימס קלע 14 נקודות ב-12 הדקות האחרונות של המשחק, כולל 6 נקודות בשניים מהמהלכים המכריעים, במה שהביא להכרעה במשחק המותח והצמוד ולסוף רצף ההפסדים של קבוצתו. 

בסך הכל קלע ג'יימס הלילה 33 נקודות, אסף 10 ריבאונדים, מסר 3 אסיסטים, והוסיף לכל אלה גם 3 חסימות ו-2 חטיפות. כאמור, גם קווין לאב היה נהדר הלילה כשקלע 18 נקודות ודלבדובה ו-וויליאמס קלעו גם הם מספר נקודות דו ספרתי. בלאט יכול להיות מרוצה, האם כעת ייצאו הקאבס לדרך חדשה?