ח"כ מוטי יוגב: ערד משימה לאומית, בואו לערד!

מאות מבוגרי הציונות הדתית בערד, בני הקהילה המקומית וחברי תנועת הבוגרים של בני עקיבא התכנסו השבוע לכנס "בוגרים לוקחים אחריות" בערד.

את האירוע יזם גרעין בני עקיבא בעיר בשותפות עם האגף לתרבות תורנית, עיריית ערד ותנועת הבוגרים של בני עקיבא.

העיר ערד, על אף היותה עיר נעימה, איכותית ומשפחתית, מתמודדת בשנים האחרונות עם נסיגה דמוגרפית חריפה. תנועת בני עקיבא הרימה את הדגל והכריזה על ערד כמשימת התיישבות מרכזית, כחלק מהמאמץ לחזק את רוח התושבים, ולהחזיר הביתה מאות בוגרים.

כחלק מפרויקט השבת 'הבוגרים לעיר' הוחלט להפיק כנס בוגרים ואירוע מוזיקלי גדול. השבוע התקיים האירוע, ואכן התוצאה הייתה מרשימה. כ-150 בוגרים הגיעו לכנס ושמעו סקירה מפי ראשי הקהילה על כל המתחדש בערד. 

בהמשך הצטרפו מאות בני הקהילה הדתית מסורתית בערד להופעה מיוחדת של ישי ריבו וקובי אריאלי. המארגנים מציינים כי האירוע היה מוצלח במיוחד, "קובי וישי הצליחו בכישרונם לפתוח את הלבבות ולהוציא מהקהל שמחה ועוצמות בלתי רגילות".

את האירוע כיבדו בנוכחותם רב העיר,הרב יוסף אלבו, ח"כ מוטי יוגב (בית יהודי), ראש העיר ערד, עו"ד ניסן בן חמו וראש תנועת הבוגרים של בני עקיבא הרב מתניה ידיד. הרב ידיד ומנהל גרעין ערד, דובי חלקיה, הציגו את המשימה ואת גרעין המשפחות שמתארגן בימים אלו.

ח"כ מוטי יוגב בירך את הקהל והכריז נחרצות, "ערד היא המשימה הלאומית עכשיו, אם מתתיהו קרא מי לה' אלי, אני קורא מכאן, מי לערד אלי, בואו לערד". גם ראש עיריית ערד, עו"ד ניסן בן חמו, הצטרף לקריאה ובנאום מרגש קרא לבני הציונות הדתית, "אנחנו זקוקים לכם, לציבור מתיישב ומתמסר, בואו לערד, אנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי לסייע למהלך הגדול הזה".

ישי ריבו בהופעה בערד
ישי ריבו בהופעה בערדצילום: yaron medya