יוסי כהן
יוסי כהןצילום: חזקי עזרא

היועץ לביטחון לאומי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יוסי כהן, ימונה לתפקיד ראש המוסד הבא ויחליף את תמיר פרדו, שיסיים את תפקידו בסוף חודש ינואר.

פרדו פרסם השבוע הודעת ברכה נדירה למחליפו, והביע הערכה להליך המינוי, שכלל רק נציגים בכירים לשעבר ובהווה במוסד.

כהן, שמשפחת אביו הייתה ממקימי שכונת מאה שערים ומשפחת אמו מוותיקי חברון, למד בישיבה התיכונית אור עציון בראשות הרב חיים דרוקמן והתחנך בבית דתי. כשהיה בן 22 הצטרף למוסד ושירת במגוון תפקידים, מהזוטרים ועד לבכירים. בין היתר שימש כראש שלוחת המוסד באירופה, ראש אגף 'צומת', והמשנה לראש הארגון וראש מנהלת המבצעים. לאחר ששימש כמשנה של פרדו בראשות המוסד, עמד לצד נתניהו במאבק נגד הגרעין האיראני כראש המועצה לביטחון לאומי.

גורם מדיני הבהיר ל'בשבע' כי ראש הממשלה "ניהל תהליך מסודר, מעמיק ואחראי", לבחירת ראש המוסד החדש. זאת בתגובה לטענות שהופעלו עליו לחצים ברגע האחרון, לאחר שהמועמדים שלא נבחרו קיבלו את ההודעה, ועל כן התעכבה הודעת המינוי וההצהרה של נתניהו.

נתניהו נימק את הבחירה בכהן, ואמר כי ראש המועצה לביטחון לאומי הנוכחי "הוא עתיר ניסיון והישגים, עם יכולת מוכחת בתחומים מגוונים של פעילות המוסד. הוא בעל כושר מנהיגות ובעל הבנה מקצועית, שהן התכונות הנדרשות למי שעומד להוביל את הארגון".

כהן זכה לאחר המינוי לברכות רבות, אבל אחת המרגשות שקיבל הייתה מיו"ר מוסדות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן וממנכ"ל רשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא אלחנן גלט. "יוסי, ששומר על קשר עם הישיבה, הוא דוגמה ומופת לתלמידים לעשייה למען העם והארץ מתוך תחושה של שליחות, צניעות ועבודת ה'. אנו מברכים אותו בברכת 'לך בכוחך זה והושעת את ישראל', וגאים שהוא מצטרף לחבורת ההנהגה המובחרת שיוצאת מבית מדרשנו", אמרו הרב דרוקמן וגלט. הם הוסיפו כי הם מאמינים ש"יוסי יצליח למען כל עם ישראל בתפקיד החשוב ביותר שאליו נבחר", והזכירו כי גם המפכ"ל החדש, רוני אלשיך, הוא בוגר ישיבת בני עקיבא.