מעצר מנהל הפעילות של 'חוננו'באדיבות חוננו

מנהל הפעילות של ארגון חוננו, יצחק חזות, עוכב בצהריים (חמישי) לחקירה בידי שוטרים סמוך לבית משפט השלום בפתח תקווה. במהלך המעצר, לטענת עדי ראייה, הפעילו שוטרים אלימות רבה כלפי חזות, ללא סיבה נראית לעין.

חזות, שמסיים בקרוב לימודי משפטים, מלווה בשנים האחרונות עצורים ובני משפחותיהם במסגרת עבודתו בארגו, ומגיע לכל הדיונים הקשורים בעניינם של העצורים.

האירוע כולו החל כשחזות שוחח עם שני אזרחים סמוך לבית המשפט אליו הגיע לצורך השתתפות בדיון בהארכת מעצרם של חשודים המיוצגים בידי הארגון, כאשר שוטרים הורו לו להיכנס לשטח מסומן בו מפגינים חברי העצורים.

חזות הסביר לשוטרים כי הוא כלל לא הגיע להפגנה אלא בדרכו להיכנס לבית המשפט לדיון, אך השוטרים דחפו אותו באלימות חנקו אותו, והובילו אותו לתוך השטח המסומן.

שוטרים מתעמתים עם מנהל הפעילות של חוננובאדיבות חוננו

לאחר מספר רגעים עזב חזות את שטח ההפגנה וחצה את הכביש לעבר בית המשפט כדי להיכנס אליו לדיון, אך שוטרים התנפלו עליו והודיעו לו שהוא מעוכב בחשד להפרת הסדר הציבורי והפרעה לשוטר והוא נלקח לתחנת המשטרה בעיר. בתיעוד האירוע נראים השוטרים הודפים אותו באלימות ללא כל סיבה. 

בארגון חוננו רואים את האירוע בחומרה רבה. "מדובר במעצר שווא שאינו חוקי, ואנו נדרוש למצות את הדין עם השוטרים שפעלו בניגוד לחוק ובאלימות. המשטרה והשב"כ איבדו את הצפון", אומר שמואל מידד מנכ"ל הארגון.