ח"כ מועלם בחנוכת המכינה
ח"כ מועלם בחנוכת המכינהצילום: מכינת "צהלי"

בערב מרגש נחנכה השבוע (א') שלוחה נוספת למכינה הקדם צבאית לבנות "צהלי" בעין צורים.

המכינה נמצאת במשואות יצחק ולומדות בה השנה 75 בנות, כשבשנה הבאה תלמדנה 90 – "כולן בוגרות אולפנא", מציינת הרבנית מיכל נגן, ראשת המכינה ומקימתה.

הלימוד במכינה נפרש על פני עשרה חודשים, מחודש אלול עד חודש תמוז, כשהגיוס נעשה ביולי-אוגוסט. נציין כי במכינה מתנגדים מכל וכל לשירות קרבי של הבנות, והבנות פונות למסלולים שונים כגון: סייבר, מודיעין, רפואה וחינוך, וכמה מהן אף מתגייסות לחיל האוויר.

על דרכה הייחודית של המכינה מסבירה הרבנית נגן, "הבנות מתגייסות כל אחת בדרכה – ולא בגרעין, הן רוצות לצאת מן הבועה הדתית ולהיפגש עם החברה הישראלית כמות שהיא. הן נזרקות למים ומתמודדות איך להיות שונה - ובכל זאת אחת מכולן. לומדות איך להסתדר בשטח עם הלכות שבת וכשרות, וחוץ מִידע ולימוד הן גם רוכשות מיומנויות של השתלבות בחיים, מה שדורש אינטליגנציה רגשית. הגאולה של עם ישראל תהיה ביחד ולא לבד", היא מוסיפה.

בחנוכת המשכן החדש נכחו גם בני משפחתה של תמר אריאל, שנספתה באסון בנפאל ובניין הקבע ייקרא על שמה לכשיוקם. גם חברת הכנסת שולי מועלם הגיעה למקום וסיפרה את סיפור הגבורה שלה. "אפילו הרבנית דרוקמן באה לחגוג אתנו", מציינת הרבנית נגן ואף מספרת שהרב דרוקמן נתן את ברכתו ל'צהלי' כבר לפני עשר שנים כשהוקמה.

"צריך לעבוד עם הנוער ולא נגדו. אם בת דתיה החליטה שהיא הולכת לצבא, אני נותנת לה את האפשרות לחבר את זה לקדושה. השאלה היא איך הן יתגייסו. צריך להטעין אותן בחזון גדול כדי להתחבר לעם ישראל".