הנר החמישי של חנוכה הודלק הערב (חמישי) בזירת פיגוע הירי שאירע אמש סמוך ליישוב אבני חפץ בשומרון, בו נפצעו בני הזוג שאול ורחל ניר באורח קשה וקל.

בהדלקת הנרות שנערכה תחת הכותרת ״מאירים את צומת האורות״, השתתפו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, חברי הכנסת מיקי זוהר ובצלאל סמטוריץ, יו"ר ועד היישוב אבני חפץ שולי לנגרמן ויו״ר ועד היישוב עינב ניסים בן אלוש.

ראש המועצה יוסי דגן אמר באירוע, "הגענו לכאן הערב יממה לאחר הפיגוע להבהיר שאנחנו לא מוכנים יותר להיות ברווזים במטווח. יש גבול להפקרות. אנחנו נעמוד איתנים ולא נאפשר לפתוח את הכביש הזה מחדש לתנועת פלסטינים.

״אחרי הפיגוע, ציפיתי לקבל טלפון מראש הממשלה שבו הוא יאשר בניית של 2,000 יחידות דיור באבני חפץ. זו הייתה הדרך שבה פעלנו בעבר ואין שום סיבה שלא נחזור לפעול כך גם היום. מול הטרור יש לפעול בנחישות, אך ברור לכולם כי התשובה האמיתית לטרור היא חידוש תנופת הבנייה״.

חבר הכנסת מיקי זוהר (ליכוד) אמר כי ״ההתיישבות בשומרון היא נכס אסטרטגי למדינת ישראל. אני מצדיע למתיישבים הגיבורים אשר מתמודדים יום יום, שעה שעה, עם פיגועי הטרור״.

ח״כ בצלאל סמטוריץ (הבית היהודי) ציין בדבריו כי ״מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים. הכתובת על הקיר- צריך להפסיק את ההקלות לפלסטינים.זה הזמן להחזיר את תחושת הביטחון לתושבי השומרון״.