יו"ר ההתאחדות, עופר עיני. יעניש מועדונים?
יו"ר ההתאחדות, עופר עיני. יעניש מועדונים?צילום: פלאש 90

אירועי האלימות החמורים בהם תקפו אוהדי קבוצת הכדורגל של הפועל תל אביב צלמת 'ישראל ספורט', איימו על שחקני בית"ר ירושלים ואף היכו באלות ושרשראות ברזל שלושה מאוהדי הקבוצה הירושלמית לאחר המשחק ורחוק מהאצטדיון, ממשיכים להכות גלים ולגרור תגובות חמורות מבכירי הספורט הישראלי, בהם השרה מירי רגב, וכעת גם יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני ומנהלת הליגה. 

בהודעה שפרסם לפני זמן קצר יו"ר ההתאחדות עיני, נכתב, "לצערי, האלימות בכדורגל הרימה ראש בסוף השבוע, ולא בפעם הראשונה. מדובר בנגע חברתי, שכמעט אינו פוסח על אף תחום ועל אף מגזר. זאת בעיה שמאיימת על כולנו, ואל יטעה איש לחשוב כי הדבר אינו אמור להטריד אותו".

במכתבו ציין עיני כי מאחר שהבעיה עמוקה ומטרידה כל כך, "נדרש שיתוף פעולה אמיתי, עקבי ואפקטיבי מצד כל הרשויות, ובכלל זה ההתאחדות לכדורגל". 

מצידו אומר עיני, כי הגוף בראשו הוא עומד, התאחדות הכדורגל, "תבחן את כל האפשרויות שיש בידינו, כולל פעולה משמעותית יותר נגד מועדונים שמעורבים באופן קבוע באירועים אלימים או הליך משמעתי נגד הורים שאחראים למחזה מביש כמו זה בהרצליה, בו ילדים צופים במי שאמורים להוות מודל לחיקוי מנבלים את הפה וחובטים אלה באלה".

עיני סייג את דבריו כשאמר כי אמנם "הכדורגל אינו הזירה היחידה במדינת ישראל בה האלימות הפכה לאיום כה גדול על מרקם החיים התרבותי של כולנו כאן, אבל זאת חלקת האלוהים הקטנה שלנו ונצטרך למצוא פתרונות".

גם במנהלת הליגה, הגוף האמון על ליגת העל שבכדורגל פרסמו תגובה חריפה לאירועים האלימים להם היו אחראים אוהדי הפועל תל אביב. "מנהלת הליגות לכדורגל רואה בחומרה רבה את התפרעויות האוהדים במשחק אמש בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים" אמרו שם.

בניגוד למגיבים הקודמים להם, דוגמת יו"ר ההתאחדות עיני ושרת התרבות והספורט מירי רגב, במנהלת בחרו להשליך את האשמה על שופטי בית המשפט. "לצערנו, למרות עבודת חקיקה ופעילות משטרתית ענפה, כאשר מובאים אותם עבריינים לבתי המשפט, השופטים בוחרים שלא להעניש ולהרתיע כפי שמחייב בחוק הספורט, ובכך לא מסייעים במלחמה הדרושה כנגד האלימות בספורט. כל עוד מערכת האכיפה לא תפנים ותפעל כנגד אותם עבריינים – לדאבוננו, נהיה עדים לעוד מקרים כאלה".

לדברי ראשי המנהלת, "עד שלא יקום בית משפט עם התמחות לעבריינות בספורט אנו חוששים כי התופעה לא תמוגר. אי לכך, מנהלת הליגה קוראת לכל הגורמים הרלוונטיים לפעול להקמתה של יחידה משטרתית ייעודית ולהכשרה של שופטים המתמחים באלימות בספורט".