חדר ניתוח
חדר ניתוחאילוסטרציה: פלאש90'

בבית החולים שיבא בתל השומר נבדק חשש כי שתי יולדות שהגיעו ללדת, נדבקו בחיידק אלים על ידי אחד הרופאים שטיפל בהן.

לפני כשבועיים עברו השתיים לידות תקינות בחדר הלידה במרכז הרפואי, אולם לאחר מכן התעורר החשש שהן נדבקו בחיידק האלים.

בעקבות ההדבקה נאלצו הצוותים הרפואיים לכרות את רחמן של הנשים. כעת בבית החולים נבדקת האפשרות שהיולדות נדבקו בחיידק האלים מרופא שעבד בחדר הלידה.

מבית החולים תל השומר נמסר בתגובה כי בעקבות מקרה של אישה אשר ילדה בשיבא לפני כשבועיים והגיעה לביה"ח בלינסון עם זיהום ברחם מסוג סטרפטוקוק מקבוצה A, הוחלט לבצע חקירה אפידמיולוגית מיידית לרבות בדיקת נשאות של צוות רפואי באמצעות סיקור לחיידק האמור. במקביל לבדיקה, הגיעה למרכז הרפואי יולדת נוספת עם תסמינים קליניים דומים וטופלה בהתאם.

בתגובה נאמר כי תוצאות בדיקת הצוות העלו כי אחד מאנשי הצוות הינו נשא של חיידק סטרפטוקוקוס. למרות שאין ודאות שמדובר בחיידק זהה, הוצא הרופא הנשא לחופשת מחלה והחל בטיפול באנטיביוטיקה לשרש את החיידק.

"המרכז הרפואי שיבא יצר קשר, כבר אמש עם כל המטופלות שנבדקו ע"י הרופא החשוד לנשאות. חמש מטופלות הוזמנו לברור רפואי. כמובן שהאמור דווח למשרד הבריאות.

יש לציין כי הזיהוי המדויק של החידק טרם הושלם וכל הצעדים שננקטים הינם אמצעי מנע הנובעים מאחריות מלאה של שיבא למטופליו. שיבא ימשיך לעדכן את הציבור בשקיפות מלאה בכל ממצאי החקירה האפידמיולוגית", לשון התגובה.