השגריר דנון במהלך הכנס הלילה
השגריר דנון במהלך הכנס הלילהצילום: שחר עזרן

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, פנה היום (ב') למזכ"ל האו"ם באן קי מון בדרישה לגנות את ההסתה הפלסטינית נגד ישראל ואת גל הטרור בישראל.

"עריקאת מבקר בבתי מחבלים ומעודד טרור נגד ישראל", האשים דנון במכתבו את הנציג הפלסטיני למו"מ עם ישראל, סאיב עריקאת, אשר ביקר בבתי המחבלים שרצחו אזרחים ישראלים ונתן לגיטימציה להמשך הטרור נגד ישראל.

במכתבו דרש דנון מהמזכ"ל וממועצת הביטחון של האו"ם, לגנות את גל הטרור הפלסטיני ואת ההסתה של ההנהגה הפלסטינית, כדי לעצור את גל הטרור נגד אזרחי ישראל.

"ההנהגה הפלסטינית מגדלת ילדים על ערכי האלימות ומעודדת תרבות של אלימות פלסטינית שמובילה להתקפות נגד ישראל", אמר השגריר דנון.

נכיר כי סאיב עריקאת, בכיר הרשות הפלסטינית, הוזמן לנאום בפני באי כנס ''הארץ'' שנערך אתמול (ראשון) בניו יורק, לא לפני שדגל ישראל שהונף על בימת הכנס הוסר בזמן נאומו. צוות ההפקה של הכנס הסביר כי הוחלט לכבד את בקשתו של עריקאת לא לנאום כשמאחוריו מתנוסס דגל כחול-לבן.

בנאום עצמו תקף הבכיר הפלסטיני את ישראל ואת ראש הממשלה ואמר בין היתר כי "נתניהו מנסה להרוס את פתרון שתי המדינות וליצור משטר אפרטהייד". הוא טען כי הקמת מדינה פלסטינית היא הפתרון היחיד לסכסוך ושאל: ''כל אלה שלא רוצים פתרון של שתי מדינות, מה התכנית שלכם לגבי? מה אתם רוצים לעשות איתי?".