סלסטין. הטביע את אשדוד הערב
סלסטין. הטביע את אשדוד הערבצילום: מיכה קיזנר, מכבי חיפה

לא כך קיוותה מכבי אשדוד/באר טוביה, קבוצתו של צביקה שרף המאמן הוותיק, לסיים את הסיבוב הראשון בליגת העל שבכדורסל.

במשחקה האחרון בסיבוב הראשון, הערב (שני), הפסידה אשדוד/באר טוביה למכבי חיפה בתום משחק צמוד בתוצאה 74:78. הפסדה הערב הינו הפסד שלישי ברציפות עבור הקבוצה מאשדוד, שעד לפני זמן לא רב בכלל הייתה בצמרת טבלת ליגת העל שבכדורסל וכעת נמצאת באמצעו.

ההיסטוריה הייתה לטובת החיפאים הירוקים כשאלה ניצחו בעונה שעברה את כל שלושת המשחקים ביניהן, אך כולם הסתיימו בהפרש צמוד במיוחד שבשיאו הגיע לכדי 3 נקודות בלבד. 

גם הערב, באולם רוממה שבחיפה, נאלצו הירוקים לאופי גדול בכדי לנצח את האשדודים. במשחק שנפתח באיחור בשל תאונה שעיכבה את האורחים מאשדוד, היו אלה דווקא האורחים שפתחו מבערים כבר מההתחלה ורצו ליתרון 7:0. חנן קולמן ורנה רוז'ו החזירו את חיפה לעניינים וצימקו ל-9:5, אך הכוכב של אשדוד, אייזיה סוואן דאג להוביל את האורחים ליתרון בטוח בסיום הרבע הראשון, 26:19.

לאחר עוד סל של אשדוד בפתיחת הרבע השני, התעוררו הירוקים והחלו להשתלט על המשחק כשקבעו שיוויון 28:28. האשדודים עוד חזרו להוביל אך עבירה טכנית של סוואן סידרה לחיפה יתרון ראשון במשחק 32:35. לאחר משחק מבולבל ואגרסיבי של שתי הקבוצות, ירדו הירוקים מחיפה להפסקת המחצית כשהם ביתרון 7 נקודות, 36:43.

גם ברבע השלישי חיפה עשתה את המצופה ממנה כשהגדילה את ההפרש לכדי 10 נקודות, אך השחקנים של שרף, כוח צביקה אם תרצו, התעוררו מעט וצימקו את התוצאה עד ל-54:57. אל הרבע האחרון והמכריע ירדו שתי הקבוצות כשהיתרון הוא לזכות חיפה, 56:59.

הלחץ והמתח עשו את שלהם על השחקנים של שתי הקבוצות, והרבע האחרון המשיך להיות צמוד עד מאוד. אשדוד חזרה להוביל בנקודה בלבד, חיפה החזירה את היתרון אליה, וסוואן עם שלשה משוגעת החזיר את היתרון אל האורחים. 

מי שלקח עליו את המשחק היה עוז בלייזר הצעיר והמוכשר שעם מטח שלשות שלו הצליח לפתוח פער של שבע נקודות בדקות האחרונות לזכות חיפה. אשדוד לא התעשתה בזמן ובסיום, הפסד לאשדוד שמסיימים את הסיבוב בטעם רע עם בתוצאה 74:78.