שאלת הגיור אמנם מעסיקה את החברה הישראלית מאז קום המדינה, אבל הפכה בדורנו לרלוונטית מתמיד. 

מאות אלפי לא-יהודים חיים בארץ כאזרחים שווי זכויות וחובות, הם בעלי תרבות ישראלית ורבים מהם חפצים להתגייר ולהפוך ליהודים על כל המשתמע מכך.

זאת בנוסף על רבים שרוצים להצטרף לעם היהודי וליהנות מהטוב הרוחני והגשמי האופף אותו. נושא הגיור כרוך גם בלא מעט תובנות ורגשות קדומים ונמצא שרבים מתבטאים בעניין, אף שאינם בקיאים בו על כל מורכבותו.

הרב שלמה קריספין, מדייני הגיור המובילים ואב בית הדין לגיור בחיפה, עוסק בבירורו התורני של הגיור כבר שנים רבות וכעת הוא עורך בירור הלכתי מקיף בספר חדש שעוסק בהלכות הגיור.

ספרו של הרב קריספין משלב דברי הגות והלכה ומחולק לשניים - חלקו הראשון עוסק בקיצור הלכות גרים וחלקו השני מבאר בהרחבה את הנושאים הנידונים. בספר ישנו עיסוק נרחב בנושאים רבים ומורכבים ביותר בסוגיית הגיור – כיצד בוחנים את כוונותיו של הרוצה להתגייר, תהליך קבלת המצוות של הגר, היחס לגיור קטינים, דיון לגבי חובת מגורים בארץ ישראל לצורך גיור, וכן דיון לגבי בירור למפרע שתהליך הגיור אינו תקף.

הספר שזכה להסכמות של רבנים מכלל החוגים ומדמויות בולטות בתחום הדיינות והגיור, פונה לתלמידי חכמים העוסקים בהלכות גיור וכן לציבור שמבקש לעסוק בנושא זה לעומקו.

מחבר הספר, הרב שלמה קריספין, מדגיש כי "נושא הגיור עומד לפתחה של החברה הישראלית שנדרשת להתגייס אליה בכל מאודה – החל מממשלת ישראל וחברי הכנסת ועד לקהילות ויחידים. בתקופת הגלות של עם ישראל לא נדרשו לעניין הגיור, משום שלא היה קיים רצון להתגייר תחת שלטון זר שראה את היהודים כגזע נחות. לכן סוגיות הגיור לא נידונו בהרחבה ובעצם היה צורך להמציא אותן מחדש – ליצור תורה ומשנה אחת, שיטה שלמה".

נפתלי קנדלר, מנכ"ל מכון הגיור "עמי", אומר כי מפעל הגיור מתפתח וגדל. ''ספרו של הרב קריספין הוא חלק מבירור חשוב שהמפעל המדהים הזה מזמן לנו. עם ישראל נמצא בתוך תהליך שבו האובדים והמתבוללים מביעים רצון לשוב למקורותיהם וזהו הזמן לסייע להם באומץ רב ובאמונה גדולה".

ראש ישיבת ההסדר אור עציון וראש מכון הגיור עמי הרב חיים דרוקמן, מסביר את חשיבותו של הספר. "זכינו בדורנו לתקומתה של מדינת ישראל ולקיבוץ גלויות מופלא וביניהם נדחי ישראל ממש, מזרע ישראל, אשר בגלותם הארורה סבלו בגלל היותם יהודים, בה בשעה שמבחינת האמת אינם יהודים. בוודאי מן הראוי לסייע להם להפוך ליהודים שלמים על ידי גיור כהלכה. מכאן החשיבות המיוחדת בספר זה במציאות המיוחדת של דורנו, בה הלכות גיור הפכו להיות הלכה למעשה".