סערה בוועדת הכספים

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי עצר היום (שלישי) דיון חשוב בוועדת הכספים שנועד לאשר העברות תקציביות בין משרדי הממשלה, כחלק מעודף התקציב לשנת 2015.

הסיבה לכך היא החלטת יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני להסיר מסדר היום העברת 284 מיליוני שקלים לחטיבה להתיישבות. גורמים בקואליציה הסבירו לערוץ 7 כי גפני מבקש להפעיל לחץ על שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר מפלגתו של סמוטריץ', כדי שיאשר תקציבי חינוך למגזר החרדי.

"גפני שכח שהוא בקואליציה וממשיך להתנהל כמו איש אופוזיציה", האשים סמוטריץ'. ''כלל ההעברות, כמו חוק החטיבה להתיישבות שהוא עדיין תוקע, הן נגזרות של ההסכמים הקואליציוניים שגפני וחבריו ליהדות התורה מחויבים להם. ההתנהלות הזו שלו, שבה לאחר שהמחויבויות הקואליציוניות כלפיו מומשו הוא תוקע מחויבויות קואליציוניות כלפי הבית היהודי היא לא אחראית, לא הגונה ולא מתאימה לשותפים קואליציוניים".

סמוטריץ' הבהיר, "אם הקואליציה לא מצליחה לאפס אותו ולגרום לו לכבד את הכללים היא לא תצליח לתפקד. עד שהעניינים לא ייושבו לא יהיו הצבעות על כלום. הבית היהודי לא יהיה ילד הכאפות של הקואליציה והסוגיות החשובות לנו לא יהיו בני ערובה לגחמותיו של פוליטיקאי קטן שמחרחר ריב ומדון".

ח"כ רחל עזריה מסיעת ''כולנו'' צעקה לעבר ח"כ סמוטריץ', "אני דתיה בדיוק כמוך. אתה מבייש את הציונות הדתית. בשביל כמה אנשים שהחליטו שצריך להקים יישובים. הרבה מאיתנו שותקים. אתה הופך את הועדה הזו והקואליציה הזו למגוחכת. לא מעניין אותך כלום חוץ מהיישובים". 

סמוטריץ קרא לעברה "חצופה" והוסיף "את לא מתביישת להשתמש בכיסא הוועדה? תת רמה". עזריה שהחליפה את יו"ר הוועדה ח''כ משה גפני ענתה לסמוטריץ' "כל הקואליציה חושבת כמוני. אתם אזרחים כמו כולם".

במהלך הדיון, חברי כנסת מהאופוזיציה זעמו על העברת מאות אלפי שקלים מבלי שנערך דיון משמעותי על יעדי הכספים. ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) אמר "אנחנו מתבקשים לאשר במשך שלוש וחצי שעות מיליארדים. זה מטורף, לא היה דבר בוטה כזה מעולם. זה לא יאומן. צריך לשלוח את אנשי האוצר הביתה לעשות שיעורי בית. 

"מטרת ההעברות היא לעקוף את הכנסת וחברי הכנסת. אנחנו הופכים לחוכא ואיטלולא בעיני הציבור", הוסיף ח"כ לוי.