סילבן שלום בבנימין: ישראל נמצאת במצב מורכב

שר הפנים סילבן שלום סייר היום (שלישי) בעיר אריאל ובאתר שילה הקדומה וקיים מפגש עם ראשי הרשויות ביו"ש וראשי מועצת יש"ע.

באריאל אירח את המשתתפים ראש העיר אלי שבירו, שהוא גם בן כיתתו של השר שלום, מילדותם בבאר שבע. הסיור יצא מלשכת ראש העיר למרכז הצעירים הגדול שנבנה בימים אלו ולמרכזים המסחריים הצומחים בעיר.

לאחר מכן המשיכו המשתתפים לאתר שילה הקדומה, עלו לתצפית ולמייצג במגדל הרואה. השר שלום קיבל הסברים על כל ההיסטוריה המפוארת והממצאים של המקום ומנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר אף חיבר בין ימי ההיסטוריה לימים כיום. בשילה אירח את השר והמשתתפים אבי רואה, יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית מטה בנימין.

באתר התקיימה גם ישיבה עם ראשי הרשויות מיו"ש וראשי מועצת יש"ע ובה הובעה הערכה לשר שלום, אשר בכל תפקידיו עזר וסייע להתיישבות. לאחר התשבחות, הציפו ראשי הרשויות את הקשיים בתקופה האחרונה ובהם האיום הבטחוני שדורש תוספות מימון של הרשויות שלא משופות ולא מפוצות על כך וכן הקפאת הבנייה (והתכנון) אשר משפיעה על הרשויות שנפגעות כתוצאה מחוסר גדילה והגעה של אוכלוסיות נוספות.

השר שלום הגיב לדברים ואמר, "מדינת ישראל נמצאת כיום במצב מאוד מורכב, גם במרחב האזורי וגם במרחב הבינלאומי".

"צריך לפעול בצורה נבונה ונכונה ולעשות כל מה שניתן כדי לחזק את ההתיישבות מבלי להזיק במרחב הבינלאומי. למען עתידנו אנחנו מצווים לשמור על העצמאות שלנו ולטובת כך גם על האחדות שלנו", הוסיף.

לדבריו, "באופן כללי שני הנושאים הכי רגישים כיום הם עלייה והתיישבות, אלו שני הדברים שהכי מפריעים לעולם. אני עושה כל מה שניתן כדי להעלות את נדחי עמנו מכל רחבי העולם ובמקביל לעשות מה שניתן לחיזוק ההתיישבות. חזרת עם ישראל לארצו זה תהליך מורכב שדורש הרבה מאוד סבלנות וראייה למרחק". בדברי הסיכום של השר שלום הוא פרש את תכנית הסיוע שלו להתיישבות לשנים הקרובות.

במפגש השתתפו אבי רואה ראש מועצת מטה בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, בני כשריאל ראש עיריית מעלה אדומים, דוד אלחייני ראש מועצת בקעת הירדן, אלי שבירו ראש עיריית אריאל, שי אלון ראש מועצת בית אל, יגאל להב ראש מועצת קרני שורמון, שלמה ללוש ראש מועצת מעלה אפרים, עזרא גרשי ראש מועצת עמנואל, ונציגי ההתיישבות.

בסיום המפגש הוענק לשר שלום יין משובח מההתיישבות כהוקרה על פועלו.