שוער חיפה מאוכזב בסיום, ולדימיר סטויקוביץ'
שוער חיפה מאוכזב בסיום, ולדימיר סטויקוביץ'צילום: ראובן כהן האתר הרשמי של מכבי חיפה

עד כמה העונה של מכבי חיפה נוראית עבורה? עד כדי כך שאפילו ממפעל גביע הטוטו, המפעל השלישי בחשיבותו וזה שאינו נחשב, הדחה שלהם בשלב רבע גמר הגביע נחשבת כאירוע מכונן. עד כדי כך ההיסטריה בחיפה בשמיים.

בכל זאת, לאחר שנים של דשדוש ביכולת שלהם, העונה קיווינו לטובת הכדורגל הישראלי ורמת העניין שלו כי זו תחזור לימיה הטובים, אך בינתיים היא בעיקר שומרת על חוסר יציבות כשאחרי כל ניצחון מגיעים מספר הפסדים רצופים.

הערב (שלישי) הודחו הירוקים מחיפה מגביע הטוטו על ידי מכבי פתח תקווה, במשחק הגומלין שהתקיים בין השתיים באצטדיון הי"א באשדוד, בשל שזרוע חורף שעובר משטח הדשא באצטדיון המושבה שבפתח תקווה, אצטדיונם הביתי של המלאבסים.

הירוקים הגיעו למשחק הערב כשהם בפיגור של שער אחד בלבד מהמשחק הקודם בין השתיים, ובידיעה שכל תוצאה מלבד ניצחון תדיח אותם בבושת פנים מהמפעל בו הסיכוי שיזכו בגביע שלו הינו הטוב ביותר. 

גם בשנה שעברה חוותה הקבוצה הירוקה מחיפה עונה נוראית כשזו נגמרה בקושי רב בפלייאוף העליון. אך בעוד שבשנה שעברה הגיעה חיפה עד לגמר גביע הטוטו, בו הפסידה לטרבליסטית מכבי תל אביב, השנה כאמור היא כבר לא תגיע לשם. 

הירוקים דווקא פתחו את המשחק לא רע כששלטו בקצב המשחק כבר מהפתיחה ואף עלו על לוח התוצאות כבר בקה ה-16 משער בנגיחה של שובל גוזלן הצעיר. חן עזרא הגביה כדור מצויין למרכז הרחבה של פתח תקווה ושובל גוזלן הצעיר נגח את הכדור בקלילות לרשת המארחים.

חיפה ירדה אל הפסקת המחצית בתחושה שהיא יכולה למחוק את יתרון השער במשחק הקודם בין השתיים, אך המחצית השניה הייתה שייכת לפתח תקווה.

הפעם היה זה תורם של הפתח תקוואים לשלוט במשחק ובדקה ה-65 תרגמו זאת לשער. עודד גביש כבש גם הוא בנגיחה, שער דומה מאוד לזה שכבשה חיפה, שער שהחזיק מעמד עד הסיום וקבע כי פתח תקווה תעפיל לשלב הבא על חשבון היריבה מחיפה שעבורה זהו אקורד סיום צורם מאוד.

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת רבע גמר גביע הטוטו ניצחה בני יהודה תל אביב את מכבי נתניה בתוצאה 0:1 והעפילה אף היא אל שלב חצי הגמר של המפעל השלישי בחשיבותו.