הרב מרדכי דוד נויגרשל
הרב מרדכי דוד נויגרשלצילום: עצמי

המרצה החרדי הרב מרדכי נויגרשל לא אהב, בלשון המעטה, את ביקורו של שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט בבית ספר "סולומון שכטר" של הקהילה הקונסרבטיבית בניו יורק במהלך שהותו בארצות הברית. 

כזכור, גם הרב הראשי דוד לאו מתח ביקורת על בנט וטען כי אסור להעניק הכרה כלשהי לקונסרבטיבים. בנט הסביר אז "אנו נמצאים היום במצב חירום ליהודי התפוצות, כאשר תופעת ההתבוללות מגיעה למיליוני יהודים. מנהיגי ציבור בישראל צריכים לקרב יהודים ולא לנדות אותם''.

בראיון לרדיו ''קול חי'' תקף הרב נויגרשל את יו"ר הבית היהודי ודחה את דבריו ולפיהם כשר התפוצות הוא אחראי על כל אחד מיהודי העולם, גם על המתבוללים. "ההגדרה שלו היא הגדרה שחצנית, שקרית ומתנשאת מלאת גאווה, בתור שר התפוצות הוא לא אחראי אפילו על יהודי אחד מיהודי העולם, הוא אחראי על היחס של מדינת ישראל ליהודי העולם, הוא חצוף ושחצן".

"לעצם הענין", המשיך נויגרשל, "דווקא בגלל שהוא רואה את עצמו אחראי על היחס של מדינת ישראל ליהודי העולם, הוא צריך לבוא ולומר ככה: 'רבותי, התנועות הללו הורסות את יהודי העולם, התנועות הללו מפיצות את תורת ההתבוללות, הרבאים שלהם השקרנים האלה עורכים טקסי נישואין לגויים וליהודים, חלקם יחד עם כמרים, הם מגיירים בטלפתיה ועושים פארסה מהיהדות, הם עושים צחוק מכל דבר יהודי שזז', כך הוא צריך לומר אם הוא רואה את עצמן אחראי על היחס של מדינת ישראל על יהודי העולם".

לדברי הרב נויגרשל, "אם בנט רואה את עצמו אחראי עליהם, הוא צריך להגיד, 'כבוד הרב הראשי, בא נשלב ידיים ונגיד שמדובר בתנועות שקרניות, בתנועות הרסניות, שהם בבחינת 'מהרסייך ומחריבייך', וממילא צריך לקיים בהם 'ממך יצאו', שיצאו מאיתנו... זה מה שהיה צריך לומר שר שרואה את עצמו שיורש של מפלגה שמפעם לפעם לפני בחירות מעזה להפיץ תמונות של רבנים שקוראים להצביע לה".

"כל בן אדם שהאינטליגנציה שלו היא יותר משל עכבר ממוצע מבין את הדברים שאני אומר", תקף נויגרשל.