"חייבים לחקור ולא צריך לפחד"

ראש המסלול הפלילי באוניברסיטת אריאל, נצ"מ בדימוס אבי דוידוביץ, מגבה את חקירת השוטר שירה במחבלת בשוק מחנה יהודה ונותן כמה עצות למפכ"ל הנכנס, רוני אלשיך.

בראיון לערוץ 7 הוא מסביר את נחיצות החקירה, "אין מצב שתתקבל תלונה והיא לא תיבדק ותחקר. גם בגלל ההיבט הערכי והמוסרי, שאנחנו מדינה ערכית ומוסרית שצומדה לשלטון החוק וכשמגיעה תלונה הרשות המוסמכת צריכה לטפל בה. גם אין שום מקום לחשוש מפני חשיפת האמת, להיפך לפעמים חשיפת האמת יכולה להועיל לכל הצדדים".

דוידוביץ מונה סיבה נוספת לנחיצות החקירה, "צריך להבין שהאלטרנטיבה לבדיקה של כזאת יכולה להיות הרבה יותר גרועה, האלטרנטיבה יכולה להגיע לבית המשפט בהאג. לכן כשיש תלונה צריך לטפל בה במקצועיות ובאובייקטיביות".

בתשובה לשאלה מה הוא היה מייעץ למפכ"ל הנכנס, רוני אלשיך, אומר הקצין הוותיק, "בטווח המיידי הוא צריך לשדרג את כל מה שקשור לתהליכי הביקורת הפנימית בתוך המשטרה, זה דורש שיפור מהותי. הוא צריך לטפל בכל מה שקשור בתלונות הציבור, הציבור צריך לדעת שיש כתובת שכשהם פונים יש מישהו שבתוך זמן קצר מטפל בעניין ומשיב".

דוידוביץ מציין כי בקרוב יצטרך המפכ"ל לקבל החלטות לגבי סבב מינויים בצמרת המשטרה, "אחרי שהוא יכיר את הארגון, את המערכת, את האנשים וכמובן גם את העבודה ואת המקצוע אין ספק שהוא חייב לעשות סבב מינויים, יכול להיות שמדובר בעשרות רבות של מינויים מדרגת סגן ניצב ומעלה".

נצ"מ בדימוס דוידוביץ מתייחס גם לאפשרות שהמפכ"ל ימנה אנשים מחוץ למשטרה לתפקידים, "אם הוא צריך להביא אנשים מבחוץ שיביא בלי להסס, אבל במידה, במינון נכון בלי להגזים, כי בסופו של דבר הוא לא רוצה להיות מפקד של בסיס טירונים".