ארגון 'אם תרצו' סופג ביקורת לא פשוטה משמאל בעקבות קמפיין 'השתולים' ובעיקר בעקבות הסרטון בו האשימו באופן אישי וישיר את בכירי ארגוני השמאל הקיצוני בסיוע לטרור.

עם זאת הביקורת הזו אינה גורמת לראשי 'אם תרצו' לסגת מעט ולמתן את דבריהם אלא להיפך. אנשי 'אם תרצו' בחרו להגיש תלונה במשטרה נגד ד"ר ישי מנוחין, מנכ"ל הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל, בגין סיוע לאויב בעת מלחמה.

בראיון ליומן ערוץ 7 מסביר מנכ"ל 'אם תרצו' את המניעים שהובילו למסקנה שניתן ונכון לתבוע את מנוחין, אך בראשית הדברים הוא מספר על מה שהוביל להפקתו של קמפיין 'השתולים' כולו.

פלג מספר כי כחלק מההיערכות לסוף השנה האזרחית הנוכחית נברו אנשי ארגונו בנתונים על מנת לעקוב מקרוב אחר התנהלותם של ארגוני ועמותות השמאל ונדהמו מהמסקנות והתוצאות שגילו באשר למעורבותן של מדינות זרות ומעורבותם של הפלשתינים במימון עמותות השמאל הפועלות נגד מדיניות ישראל וצה"ל.

בדבריו מעיר פלג כי הוא מרוצה מהרעש התקשורתי שקם בעקבות חשיפת הדברים והוא מקווה שארגונו ימשיך בדרך זו של חשיפת הנתונים גם בעתיד.

באשר לתביעה נגד מנוחין ובעיקר לנוכח תגובתו של מנוחין עצמו לדברים המוטחים בו, אומר פלג כי הוא אינו אוהב גישה של מי שיורה ולאחר מכן בוכה, כהגדרתו. פלג מסביר גם מדוע בחר ארגונו להתמקד בתלונה במשטרה דווקא נגד מנוחין ואומר: "מנוחין מקדם תעמולה בכל העולם שקוראת לחיילי צה"ל פושעי מלחמה.

''הוא עושה את זה בעיקר בזמן מבצעים של צה"ל וכשחברה הישראלית נתונה בלחימה ותחת התקפה. כשאתה בוחר לקחת צד, בוחר לסייע ולהקל על מחבלים ולזה אתה חותר בחקירות מול השב"כ, כשאתה קורא לחיילי צה"ל פושעי מלחמה וכשאתה מנסה לקדם תביעות של קציני צה"ל בחו"ל, אתה מסייע לאויב להשיג את המטרות שלו".

"יש פה גם תעמולה תבוסתנית אבל על כך יכול לתבוע רק היועץ המשפטי לממשלה", מעיר פלג וכשהוא נשאל אם פעילותו של מנוחין אינה דומה למעשה לפעילותם של ארגונים וגופי שמאל אחרים המכתימים את צה"ל כפושעי מלחמה, הוא משיב ואומר כי "מנוחין הוא לא עוד פעיל של דה לגיטימציה. נכון שגבריהו מ'שוברים שתיקה' הוא לא פחות גרוע, אבל מדובר על אדם בעל השפעה בחו"ל, באיחוד האירופי ובאו"ם ומפעיל מנופים הרבה יותר משמעותיים מאשר פעילות של בחור צעיר כמו גבריהו.

''יש השפעה אדירה וכוח עצום כאשר הוא קורא לבתי משפט בעולם לפתוח בהליכים משפטיים נגד ראש הממשלה, וזה קורה במימון זר. יש לזה השפעה אדירה וכוח עצום. אלה דברים שאנחנו לא מכירים משום ארגון אחר".

ממשיך פלג ומספר כי בעקבות פרסום סרטון 'השתולים' הגיעו ל'אם תרצו' חומרים רבים נוספים על עמותות השמאל בכלל ועל מנוחין בפרט, אך לפי שעה אין בכוונתם לפרוס את הדברים. "חלק נוגע לפעילות שלו שליוותה את המבצעים הגדולים של צה"ל. גם אם הוא לא מתכוון לכך, הפעילות שלנו מסייעת לעניות דעתנו לאויב, ולכן לא שפטנו אותו אלא הגשנו תלונה למשטרה שתבחן את הדברים ברצינות המירבית".

בהמשך הדברים התייחס פלג לטענותיו של מנוחין כפי שביטא אותן הבוקר (רביעי) בערוץ 10, שם טען כי הוא נגד עינויים משמאל ומימין ואינו עוזר בהכרח רק למחבלים. הוא אף ציין כי בקשה לבדיקת תנאי מאסר הגיעה לארגונו גם מיגאל עמיר וגם אותה בדקו אנשי הארגון.

פלג אינו מקבל את ההשוואה ואת ניסיונות ההסבר של מנוחין וקובע כי עצם השימוש שעושה מנוחין במושג 'עינויים' בהתייחסו לחקירת מחבלים היא שימוש תעמולתי הפסול בעיניו.

"אני חושב שצריך לבדוק כל דבר. אין פה אלמנט של ימין ושמאל. יש כאן ארגון שפועל במימון של מדינות זרות והאיחוד האירופי שרק עכשיו בחר לעסוק בסימון מוצרים ישראליים. הוא פועל בשירות של מדינות זרות, בכסף שמגיע מרמאללה, ולא חשוב אם המגמה היא ימין או שמאל. אני שואף למדינה ריבונית עצמאית יהודית ודמוקרטית והפעילות שלו מסכלת את קיומה של החברה הישראלית ככזו".

עוד נשאל פלג אם עצם העלאתו של קמפיין 'השתולים' רק כעת אינו מהווה תעודת עניות לממשלות ישראל ולארגוני הימין שאיפשרו את הפעילות במשך שנים לא מבוטלות מבלי לעורר סערה סביב העניין. "זה אחד הדברים שמבדילים בין 'אם תרצו' לאחרים. 'אם תרצו' לא עובדת מתחת לרדאר, לא מכינה מחקרים ומשאירה אותם באתר האינטרנט.

''אנחנו מפרסמים את הדברים, עובדים בקול רם כדי לרתום את הציבור לדברים החשובים באמת. אני לא מצפה מאזרח ישראלי ממוצע לחפש קרנות פלשתיניות ברמאללה ולבדוק אם הן מפעילות ארגוני שמאל או לא. את זה אנחנו נעשה. גם רשם העמותות יכול לא לשים לב ולכן 'אם תרצו' מגבירה את הווליום. צריך הרבה עוצמה ואמונה בצדקת הדרך כדי לעמוד באור הזרקורים. יש התקפות והמון לחצים להשתקה. בעיניי זו מלאכת קודש".

לקראת סוף הדברים התבקש פלג להסביר את ההבדל שמציבים אנשי תנועתו בין תרומה ממדינה זרה לבין תרומה מאדם פרטי, אדם שיכול להיות איל הון בעל כוח כלכלי ואינטרסים משמעותיים ובלתי מבוטלים במדיניותה של ישראל. פלג משיב ואומר כי "אדם פרטי זה יותר בעייתי. התנועה הציונית מאז ומתמיד מומנה על ידי נדבנים יהודים בארץ ובעיקר בעולם. כך היא קמה, על ידי תרומות.

''בעניין הזה אנחנו לא עושים משהו מיוחד אלא יוצאים לגיוס כספים בארץ ובעולם. לאיל הון אין עצמה של ממשלה. הוא לא יכול לזמן שגריר או לקבוע פגישה עם ראש ממשלה. למדינה יש כוחות הרבה יותר משמעותיים מבעל בנק או עיתון. שכשהאיחוד האירופי הענק מפעיל בתוך ישראל הקטנה ארגונים שתולים זה לא נורמאלי. אין לנו זכות לריבונות? מה זו ההתערבות הבוטה הזו? למה? כי אנחנו יהודים? אני לא מקבל את זה".