זירת האירוע בנהריה
זירת האירוע בנהריהצילום: באסל עווידאת, פלאש 90

פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי לנוער כתב אישום נגד נער ערבי בן 16.5 תושב אבו סנאן בגין ניסיון לרצוח שוטר משמר הגבול בתחנה המרכזית בנהריה והחזקת סכין שלא כדין.

מכתב האישום עולה כי המניע למעשה לא היה לאומני. עורך דינו טוען כי הערבי הדוקר סובל ממצוקה נפשית ודקר את השוטר כדי שירו בו וכך יוכל להתאבד.

מעובדות כתב האישום עולה כי ביום שישי לפני כשלושה שבועות הגיע הערבי לנהריה כשהוא מחזיק בכיס מעילו סכין ושוטט בעיר. סמוך לשעה 18:00, הגיע שוטר לתחנה המרכזית בנהריה, כאשר הוא לבוש מדים של היחידה ונושא נשק במסגרת תפקידו. 

כעבור חצי שעה הגיע הערבי לתחנה והבחין בשוטר. הוא המתין עד שהשוטר חלף על פניו ואז שלף את הסכין מכיס מעילו, התנפל על השוטר מאחור, ודקר אותו, בכוונה להמיתו, לפחות שלוש דקירות באזור הגב העליון ובראשו.

השוטר נאבק בדוקר, ובעזרת אדם שנכח במקום ונחלץ לעזרתו הצליח השוטר לאחוז בערבי. הנאשם השתחרר מאחיזתו של השוטר, וניסה שוב ושוב לדקור אותו בפלג גופו העליון, בכוונה להמיתו. השוטר הכה את הערבי בראשו באמצעות נשקו, על מנת להגן על עצמו, והערבי ברח מהמקום כשהוא פצוע בראשו.

לשוטר נגרמו פצעי דקירה ליד עמוד השדרה, בגב העליון ובצוואר וכן חתך בראש. הפרקליטות ביקשה מביהמ"ש לעצור את הערבי עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

עורך דינו חנא בולוס אמר בעקבות הגשת כתב האישום כי "כמו שטענו בהתחלה נשלל הסעיף הלאומני, אבל אנחנו עדיין דבקים בגרסה שהצעיר סבל ממצוקה נפשית, והיא זאת שגרמה לו להתנהג בצורה הזאת.

"עדיין לא למדנו את חומר החקירה", הוסיף עורך הדין בשיחה עם ערוץ 2, "אבל לא יעלה על הדעת שתוך כדי שהקטין דוקר את השוטר הוא מבקש ממנו לירות בו. הדבר הזה מצביע על כך שהקטין בא למקום כדי למות".