שחקני בית"ר חוגגים. יזכו בפעם השלישית בגביע הטוטו?
שחקני בית"ר חוגגים. יזכו בפעם השלישית בגביע הטוטו?צילום: פלאש 90

אמנם גביע הטוטו בכדורגל נחשב אצל קבוצות רבות כמפעל זניח ומיותר, אך הערב (רביעי), משחק רבע הגמר שהתקיים באצטדיון טוטו טרנר שבבאר שבע סיפק דרמה גדולה ומתח אדיר, בסיומו יצאה רק קבוצה אחת מרוצה. 

המשחק המרכזי שהוגרל בשלב רבע גמר גביע הטוטו שבכדורגל היה זה שהפגיש בין הפועל באר שבע, המועמדת לתואר האליפות וממילא גם ליתר התארים בכדורגל הישראלי, לבין בית"ר ירושלים, הלהיט של הליגה וזו שצמודה לבאר שבע בטבלת ליגת העל הבכירה.

לאחר משחק גומלין בין השתיים, שהתקיים באצטדיון טוטו טרנר, משחק אשר נמשך הרבה מעבר לזמן החוקי והסתיים בהכרעה מבעיטות עונשין מ-11 מטרים, המשחק בין השתיים הבטיח ואכן קיים.

חמישה ימים לפני שהיא משחקת את משחק העונה שלה, כזה שיכול להכריע כבר בשלב המוקדם של העונה על האלופה בליגה הבכירה, אירחה באר שבע את הירושלמים ונאלצה לשחק מעל 120 דקות של כדורגל, דבר שעשוי להביא לה לפגיעה במשחק העונה שלה בעוד חמישה ימים. אם זה לא מספיק, אזי שזו הפסידה בבעיטות המכריעות מ-11 מטרים, והודחה מהמפעל השלישי בחשיבותו בכדורגל הישראלי, ומגיעה למשחקה החשוב מול מכבי ת"א כשהיא במומנטום רע. 

האמת צריכה להיאמר. הניצחון הגיע לקבוצה מהבירה בצדק רב כשלפרקים ארוכים במשחק הייתה טובה יותר, רצתה יותר אך חסרה רגל מסיימת ומחץ בחוד ההתקפה. 

לאחר מחצית ראשונה שהסתיימה בתיקו מאופס ובכדורגל חלש, הירושלמים התעוררו ראשונים כשביצעו חילופים בהפסקת המחצית. עומר אצילי ולירוי צעירי הוסיפו מחץ להתקפת הירושלמים, ובאחת ההתקפות הראשונות במחצית השניה הצליחו לכבוש שער יתרון חשוב ויפה לאחר מסירות בין אצילי לדובב גבאי. 

הירושלמים הצליחו להחזיק מעמד עד הדקה ה-94 וכבר ראו את הדרך הנוחה והבטוחה אל עבר השלב הבא במפעל, שלב חצי הגמר, אך אז הגיע משום מקום שיר צדק בלם הדרומיים וחצי דקה לסיום תוספת הזמן בעט את הכדור אל שערם של הירושלמים וכפה שיוויון 1:1. 

שערו של צדק שלח את הקבוצות להארכה לאחר שגם המשחק הראשון ביניהן הסתיים בתוצאה דומה, וב-30 הדקות שלאחר מכן לא הצליחו השתיים למצוא את שערה של היריבה והלכו אל דו קרב פנדלים. 

במצב של שיוויון 2:2 בדו קרב בעיטות ההכרעה, החטיא שלומי ארבטיימן את הבעיטה השלישית של באר שבע, ומיד אחריו החמיץ גם מאור מליקסון את הבעיטה הרביעית של הקבוצה הדרומית, מה ששלח את שחקני בית"ר ו-3,000 האוהדים שלה שהדרימו עד לבאר שבע, לחגוג כל הדרך לבירה. 

הירושלמים, אשר זכו בעברם פעמיים במפעל גביע הטוטו כשהפעם האחרונה הייתה בעונת 2009/10, מצטרפים בחצי הגמר לבני יהודה, מכבי פתח תקווה ועירוני קריית שמונה, שהעפילה אף היא הערב אל שלב חצי הגמר. 

באר שבע? היא יכולה להיות מעודדת מחזרתו של מאור בוזגלו אל המגרשים לאחר שלושה חודשים בהם נעדר בשל פציעה, וכמובן מעוד ערב ענק של האוהדים ביציעים שהראו בימים קשים כאלה איך אפשר ליהנות ממשחק כדורגל ולעודד בלי אלימות ושירי שנאה.