מעקבים
מעקביםצילום: iStock

למרות שבמערכת הביטחון מסרבים להתייחס לידיעות בתקשורת על חיסולו הלילה של סמיר קונטאר עם עוד 10 מחבלים בארגון החיזבללה ברור כי רק מידע מדוייק ובזמן אמת הביא את היכולת לבצע תקיפה כזו.

גורמי ביטחון הסבירו בעבר כי יכולת המודיעין לאתר כינוס של מספר פעילי טרור בכירים במקום אחד, כאשר לצידם ובראשם בכירים שונים, היא תוצאה של עבודת מודיעין משובחת עקבית הכוללת עבודת צוות רבה ואיכותית.

כבר בעבר בהיותו של האלוף אביב כוכבי ראש אגף המודיעין הנחיל האלוף בקרב אנשי המודיעין את הצורך במעקב צמוד ושיטתי אחרי מחבלי טרור בדרגים שונים כאשר המאמץ האנושי היה בראשו לצד המכשורים הטכנולוגיים.

גם כיום בעת שהאלוף כוכבי משמש כאלוף פיקוד הצפון נמשך הקשר הרצוף והאיכותי עם אנשי המודיעין ובעיקר עם מחליפו האלוף הרצי הלוי באשר למעקב הצמוד על ראשי הטרור באזור הגולן הסורי אשר החלו בשנים האחרונות לארגן חוליות טרור שפעלו הן באיסוף מודיעין וגיוס לוחמים נגד ישראל וגם כנגד מתנגדי המשטר בסוריה אותם אלו המכונים "המורדים".

כזכור לפני כשנה חוסלו בגולן הסורי מפקדי האזור ובהם גנרל איראני וג'יהאד מורנייה,שעמדו בראש הכוחות בשטח תחת פיקודו של סמיר קונטאר שלפי הפרסומים הזרים חוסל הלילה בפאתי דמשק.