Samir Kuntar
Samir KuntarReuters

המשפחות השכולות מגיבות לחיסולו של רב המרצחים, סמיר קונטאר, הלילה בדמשק.

סמדר הרן, אם המשפחה, ששרדה את האירוע הרצחני בשנת 1979 בנהריה אמרה "נעשה צדק היסטורי. זה שהוא שוחרר על ידי המדינה וחוסל על ידי המדינה אומר כי יש דין ויש דיין. כאב לי שהוא שוחרר ב-2008 אבל לא היה לי ספק שיסגרו איתו חשבון והיום הזה הגיע", אמרה לעיתון "ישראל היום".

רוני, אחיו של דני הרן ז"ל, אמר כי החיסול של קונטאר "לא מפחית מתחושת הכאב אבל בהחלט יש סיפוק. כל מי שרוצח יהודים צריך לדעת שסופו יהיה כשל סמיר קונטאר. חיכינו ליום הזה שנים ויש תחושה של סגירת מעגל. זו השפה שמבינים במזרח התיכון״.

קרן שחר, בתו של השוטר אליהו שחר שנרצח על ידי קונטאר בעת שהגיע לסייע למשפחת הרן, אמרה "זה יום חשוב. הרוצח הזה לקח ממני את אבא שלי כשהייתי תינוקת. כל הכבוד לצה״ל. ידענו שהוא חי על זמן שאול ויגיע היום שיסגרו איתו חשבון. אבא שלי היה איש כוחות הביטחון ונרצח כי ניסה למנוע מקונטאר לבצע את זממו". יורם שחר, אחיו של אליהו שחר, אמר כי ״זה יום חג למשפחות, שקונטאר הרג ורצח, ולמדינת ישראל כולה. לא היה לנו צל של ספק שיומו של קונטר יגיע״.

בלילה שבין יום שבת ליום ראשון כ"ה בניסן תשל"ט (22.04.1979) נחתו ארבעה מחבלים בסירה ליד חוף הדקלים שבצפון נהריה. הם ניסו להתקיף וילה של משפחת סלע, אך הונסו ביריות על ידי אמנון סלע ושוטרים שהוזעקו למקום. בחילופי האש הללו נהרג השוטר אליהו שחר, נפצע אזרח אחד, ואחד מהמחבלים נהרג.

שלושת המחבלים הנותרים נמלטו לבניין דירות ברחוב ז'בוטינסקי 61, שם התגוררה, בין היתר, משפחתו של דני. הם נכנסו לבניין תוך איום ביריות. הדיירים ששמעו את היריות ירדו למקלט והתחבאו שם. שלושת המחבלים עלו לקומה הראשונה, שם נהרג מחבל מירי של אחד מדיירי הבית.

שני המחבלים שנותרו תפסו את דני ואת בתו עינת, שהיו אף הם במנוסה לעבר המקלט. הם חטפו אותם בכוח לחוף הים. בינתיים ניסתה סמדר, האם, מתוך כוונה לגונן, להשקיט את בתה השנייה, יעל, לבל ישמעו המחבלים כי הן בדירה. יעל איבדה את הכרתה ונפטרה.

בשעה ארבע לפנות בוקר החל ירי בין כוחות צה"ל והמשטרה לבין שני המחבלים בחוף הים, שתוצאותיו - מחבל אחד נשבה והשני נהרג. אך בטרם נתפסו המחבלים רצחו את דני ואת בתו עינת.