יהודה וינשטיין
יהודה וינשטייןצילום: פלאש 90

למרות שהשר סילבן שלום הודיע הערב (ראשון) על פרישתו מהחיים הפוליטיים, במערכת המשפטית לא עושים הנחות. 

בלשכת היועץ המשפטי לממשלה נערכה הערב התייעצות בעקבות הפרסומים השונים הנוגעים לשר סילבן שלום, בהשתתפות פרקליט המדינה וראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, ואנשי צוותם.

בהתייעצות סקר ראש האגף לחקירות ומודיעין את דרכי הפעולה האפשריות לבירור החשדות שנקשרו בשמו של השר.

בתום הדיון, החליט היועץ המשפטי לממשלה על פי המלצת פרקליט המדינה, להנחות את המשטרה לחדש את הבדיקה, שקוימה בזמנו, של הטענות והמידעים שפורסמו. פרקליטות מחוז ת"א תלווה את הליכי הבדיקה, עד לסיומם. 

מוקדם יותר הערב, הודיע שר הפנים והמשנה לראש הממשלה סילבן שלום (הליכוד), כי החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים בעקבות שורת תלונות של נשים שטוענות כי שלום הטריד אותן. 

חשוב לציין כי עד לרגע זה אף אחת מהנשים לא הגישה תלונה במשטרה, ולא נפתחה חקירה.

"כ-23 שנים אני משרת במסירות ובאמונה את הציבור כח"כ וכשר במשרדים שונים מתוך תחושת שליחות ורצון לקדם מטרות חברתיות וציבוריות חשובות ביותר", אמר שלום.

"קצתי בדרך הייסורים שהייתה מנת חלקי ומנת חלקה של משפחתי רעייתי ילדיי ואימי. משפחתי תומכת בי באופן מלא, אך אין כל הצדקה למחיר הנדרש ממנה. בנסיבות אלה החלטתי לפרוש מתפקידיי כשר וחבר כנסת", הודיע.

בעקבות התפטרותו של סילבן שלום מהחיים הפוליטיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ישמש כשר הפנים עד למינוי שר חדש, לצד תפקידיו כשר החוץ, התקשורת, הכלכלה והתעשייה והשר לשיתוף פעולה אזורי.

הבא בתור ברשימת הליכוד שייכנס לכנסת הוא עו''ד אמיר אוחנה שנבחר בפריימריז למקום ה-32 במשבצת השמורה לנציג מחוז תל אביב.