הבין שהבומרנג כואב יותר. עבאס זכי
הבין שהבומרנג כואב יותר. עבאס זכיפלאש 90

בכיר תנועת הפתח', תנועתו של אבו מאזן, אינו מסתתר מאחורי מסכות של שלום ומכריז כי "מי שהצליח להרוג, זה דבר גדול ומי שהצליח לכל הפחות להפחיד את הישראלי, גם אם הוא הולך רגל, אף הוא שהיד".

את הדברים אמר זכי במהלך שידור מיוחד בטלוויזיה הרשמית של הרש"פ לסיקור את העברת הגופות של שני מחבלים שביצעו פיגועי דקירה, ראאד ג'ראדאת ומחמוד ר'נימאת.

על פי דיווח של מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית, לאחר שציין את שמות שני המחבלים הללו שרצחו ארבעה ישראלים בגל הפיגועים הנוכחי, שיבח עבאס זכּי את כלל המחבלים הפלשתינים מהזמן האחרון, ובפרט את אלה שעלה בידם לרצוח.

ב'מבט' מציינים כי על פי זכּי, כל מי שתקפו ישראלים הם "ענקים", "מנהיגים" ו"חלוצים," ואלה מהם שנהרגו בעת שתקפו ישראלים הם "שהידים". למרות שהמחבל ראאד ג'ראדאת לא "הצליח" להרוג אלא "רק" דקר ופצע באורח קשה חייל צה"ל, זכּי הוציא אותו מהכלל ואמר שהוא "בדיוק כמו" המחבלים הרוצחים, כלומר מכובד כמוהם. בכיר פתח' עבאס זכי הדגים בדבריו מדיניות הרש"פ של הפיכת מחבלים לדמויות מופת, כאשר הוא העריך שפֶּסל או מוסד ייקראו על שמו של הדוקר: "אני חושב שבעזרת אללה יוקם לו דבר על שמו [של ראאד]. כאשר תשוחרר פלשתין בעזרת אללה, יהיה לו לפחות מוסד על שמו ופסל שלו".

ב'מבט' מתרגמים את דבריו של האיש המכהן כחבר הוועד המרכזי של תנועת פתח': "השהידים ענקים ומנהיגים שעכשיו כותבים את ההיסטוריה של האזור, אלו שהידים למען אל-אקצא. הם העפילו על ההנהגה הפוליטית והפחידו את ישראל... ראאד ג'ראדאת איננו רק השהיד של כפר סעיר או של מחוז חברון. ראאד הוא בדיוק כמו איאד עוואודה (מחבל שדקר ישראלי), עלאא' אבו ג'מל (מחבל שרצח שני ישראלים) וכמו מוהנד חלבי (מחבל שרצח שניים). אלו חלוצים, הוא אחד החלוצים הגדולים... אני חושב שבעזרת אללה יוקם לו דבר על שמו של ראאד. כאשר תשוחרר פלשתין בעזרת אללה, יהיה לו לפחות מוסד על שמו ופסל שלו...  כל האנשים שאוהבים את פלשתין ורוצים שישראל תפחד צריכים לברך את כל המנוחים הללו, בין אם היו מבקשי שהאדה או שהידים. מי שהצליח להרוג, זה דבר גדול ומי שהצליח לכל הפחות להפחיד את הישראלי, גם אם הוא הולך רגל, אף הוא שהיד."

על המחבלים הזוכים להלל שכזה מצידו של בכיר תנועתו של אבו מאזן מזכירים אנשי 'מבט' כי איאד ח'ליל אל-עוואודה הוא מחבל פלשתיני בן 26 שדקר חייל צה"ל ליד קריית ארבע ביום 16/10/2015. הוא נורה ונהרג בידי חיילי צה"ל. ראא'ד ג'ראדאת הוא מחבל פלשתיני בן 22 שדקר ופצע באורח קשה חייל צה"ל בצומת בית ענון ליד חברון ב-26/10/2015. הוא נורה בידי חיילי צה"ל ונהרג במקום. עלאא אבו-ג'מל הוא מחבל פלשתיני שביצע פיגוע דריסה נגד ישראלים שעמדו בתחנת אוטובוס ברחוב מלכי ישראל בירושלים ב-13/10/2015. המחבל פגע בשלושה אנשים: ישעיהו קרישבסקי, בן 60 שנרצח בפיגוע, ושניים נוספים שנפצעו. לאחר הדריסה יצא אבו-ג'מל מרכבו והחל לדקור אנשים, עד שנורה ונהרג בידי מאבטחים. המחבל היה קרוב משפחתם של שני מחבלים שרצחו 5 מתפללים והרגו שוטר בבית כנסת בשכונת הר נוף בירושלים בנובמבר 2014. מוהנד חלבי הוא מחבל פלשתיני בן 19 שרצח בפיגוע דקירה בעיר העתיקה של ירושלים את אהרון בנט ואת הרב נחמיה לביא, ופצע את אשתו של בנט ואת בתם בת השנתיים. בעקבות התקיפה הוא נורה למוות בידי כוחות הביטחון. יום לפני הפיגוע, המחבל פרסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסט שבו התייחס לגל הפיגועים האחרון בתור "אינתיפאדה שלישית", טען שהפיגועים מתבצעים בתגובה למעשים של ישראל במסגד אל-אקצא, ואמר כי העם הפלשתיני "לא יסכים להשפלה."