קונטאר בעת שחרורו מהכלא הישראלי
קונטאר בעת שחרורו מהכלא הישראליצילום: ישראל פריזון. פלאש 90

המתיחות בגבול הצפון נמשכת בצל הרקטות שנורו אתמול לעבר ישראל ולקראת הלווייתו של סמיר קונטאר הצפויה היום (שני) אחר הצהרים.

הלווייתו של קונטאר תתקיים בשעה ארבע אחר הצהריים ברובע הדאחיה שבביירות. אלפים מתומכי חיזבאללה צפויים להשתתף באירוע שבסופו מתוכנן נאום אותו יישא מנהיג חיזבאללה, השייח' חסאן נסראללה, ככל הנראה בשידור ישיר מהבונקר בו הוא שוהה.

על אף שעד כה לא הגיע כל אישור רשמי מגורם כלשהו בישראל באשר לאחריותה של ישראל לחיסולו של המחבל האצבעות המאשימות מכוונות לפי שעה אך ורק לעבר ישראל. על פי הערכות שלוש הרקטות שנורו אתמול לעבר ישראל היוו תגובה ראשונה של מחבלי החיזבאללה לחיסול. בירי זה לא נפגע איש.

האיומים לעבר ישראל החלו להישמע מכיוון קרוביו ומקורביו של קונטאר מיד לאחר היוודע דבר חיסולו של האיש. אחיו מסר הודעה לתקשורת בה קבע כי ישראל יודעת שהיא תשלם מחיר על המעשה ומחיר זה ייגבה בעיתוי המתאים לכך. הצפי הוא כי ברוח זו יישמעו גם דבריו של נסראללה היום בתום הלווייתו של קונטאר.

כאן המקום להזכיר את דבריו ביומן ערוץ 7 של הפרופ' משה מעוז, מומחה לאיסלאם ולמזרח התיכון, ולפיהם נסראללה וארגונו מצויים בין קטבים, כהגדרתו. בעוד הארגון נושא אופי לוחמני ואינו יכול להרשות לעצמו שלא לנקום את נקמת המחבל שחוסל, הרי שהוא מצוי בעיצומה של סערת המלחמה בסוריה ואינו חפץ לפתוח חזית נוספת גם מול ישראל.