התזמורת האנדלוסית
התזמורת האנדלוסיתצילום: רפי דלויה

"הוא סבב ערבות ויערים, לא נח בכל אלה הוא אלא, גם חצה גלי ים סוערים ,בספינה שנקראת קראבלה, כי נוסע גדול היה בנימין מטודלה". כך כתב בשירו נתן אלתרמן, על הנוסע היהודי המפורסם בכל הזמנים בינימין מטודלה.

 כדי להמחיש ולהנגיש גם לדור הצעיר את פועלו ומסעיו, פתחה התזמורת האנדלוסית אשדוד  את עונת המנויים לילדים "האנדלוסית לילדים" - בקונצרט שהוא מסע מוסיקלי בעקבות בנימין מטודלה-מגלה הארצות היהודי מספרד שחי לפני 800 שנים.

הקונצרטים שמתקיימים במוזיאון תל אביב, מביאים את קורות חייו, את מסעותיו, שירים שמאחורי פיוטים ועוד.

ביחד עם המנצחת סיון אלבו בן חור והשחקן אסף אשתר הידוע כאביר העברית ואשף המילים ("נחשון כל יכול", "נחשון המנחש"/ ערוץ הופ, "אספון") ייצא הקהל הצעיר למסע מוזיקלי על פני יבשות וארצות בעקבות יומן מסעו המרתק של בנימין מהעיר טודלה שבספרד.

כמו בנימין ובעקבות ספרו "מסעות בנימין" הוא ייצא למסע חוצה יבשות ויבקר בארצות שונות. כל שיר ויצירה יסמלו תחנה בחייו ומסעותיו. כך יבוצע שירו של המשורר נתן אלתרמן "בנימין מטודלה" שאותו הלחינה נעמי שמר, וביצעו הגשש החיוור, וכן שירים כמו "הייתי בפאריס וגם ברומא" "מקהלה עליזה" ובנוסף ייהנה הקהל הצעיר מהסיפורים שמאחורי פיוטים קלאסיים כמו "יעלם שבני", "אל מאוד נעלה", "אחד מי יודע" ו"לכה דודי " ובסוף הקונצרט והמסע - אף יגלה בסופו של דבר את צופן האוצר.

הסדרה לילדים, בניצוחה של סיון אלבו בן חור חושפת ילדים, מזה 3 עונות, למיטב הקלאסיקה האנדלוסית בעטיפה עכשווית מרתקת של סיפור ובהשתתפות יוצרים צעירים, שחקנים, פייטנים שחקנים וזמרים.