ביתר עילית
ביתר עיליתפלאש 90

ראש העיר ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, נפגש השבוע בלשכתו עם בכירי חברת החשמל בהם מנהל מחוז ירושלים, במטרה לוודא כי תופעת הפסקות החשמל הרבות שהייתה בחורפים שעברו, לא תחזור על עצמה בחורף הנוכחי.

בנוסף דנו הנוכחים בשיתוף הפעולה השוטף בין העירייה לחברת החשמל - בשגרה ובמצבי חירום.

לדברי חברת החשמל, על מנת למנוע את התופעה, ישנו צורך בהחלפת חלק ניכר מכבלי החשמל בעיר. מהלך החלפת הכבלים בעיר בוצע כבר באחוזים נכבדים מהעיר, אולם עדיין נותרה עבודה רבה.

ראש העיר מצידו דחק לזרז ולסיים את העבודות במהירות המרבית, בכדי לוודא כי גם בימי הסערה והשלג, ייהנו תושבי העיר מאספקת חשמל ללא הפרעות.

במהלך החורפים שעברו סבלו תושבי העיר מהפסקות חשמל חוזרות ונשנות, כאשר אלו אירעו ללא התרעה, לעיתים גם בשבתות ובלילות קרים, בהם נותרו תושבים בעיר שעות ארוכות ללא זרם חשמל.

בעקבות כך, שלח ראש העיר מאיר רובינשטיין פניות חריפות למנכ"ל חברת החשמל, עם העתקים למנהלי המחזות הרלוונטיים, בדרישה למניעת הישנות מקרים כאלו בעתיד. לפני כחודשיים – לקראת שובו של החורף, שלח שוב רובינשטיין מכתב למנכ"ל החברה בדרישה למהר ולסיים את ביצוע העבודות.

לדברי רובינשטיין, "תושבי ביתר עילית משלמים חשמל בתעריף הזהה לאחיהם בתל אביב ובכל עיר אחרת במדינה. לא ייתכן מצב בו עיר בישראל מוחשכת שוב ושוב למשך שעות ארוכות. בשום עיר אחרת בארץ לא היה יכול להיות מצב כזה, בפרט כאשר הדבר הופך לתופעה שחוזרת על עצמה בתדירות. אני מקווה שהתחייבויות חברת החשמל בפניי יובילו לסיום הטיפול ומניעת תופעות דומות בעתיד".