כלי ניגוח. עו"ד עטרי
כלי ניגוח. עו"ד עטריפלאש 90

עו"ד אריאל עטרי, סנגור פלילי ותיק, קובע היום (שלישי) בראיון לערוץ 7 כי אם ההודאות של נחקרי השב"כ נגבו תוך הפעלה אמצעי לחץ, יהיה ניתן לבטלן בבית המשפט.

"צמצום שעות שינה זה דבר בעייתי", מציין עטרי, "בית המשפט יצטרך לברר עד כמה ההודאות משקפות את האמת, או שהן נאמרו מתוך לחץ. ככל שפוגעים יותר בעצור, כך יש סבירות נמוכה שההודאה שהוא נתן משקפת את האמת. אדם ללא שינה יכול לומר הרבה דברים רק כדי שיתנו לו לישון".

לדבריו, היו כבר מקרים בהם בית המשפט ביטל הודאות שנגבו, "לפני ארבעה חודשים ייצגתי צעיר ירושלמי שהודה בהצתת רכב של קצין. הוא הודה ושיחזר את ההצתה. בסופו של דבר אנחנו שכנענו את בית המשפט שהוא הודה ושחזר בשל המבנה הנפשי שבו הוא היה נתון, ובית המשפט השתכנע ולמרות שהוא הודה, זיכו אותו".

עו"ד עטרי מקווה שגם השב"כ שומר על זכויות הנחקרים, "צריכים להתנגד לכל פעולה של עינוי בחקירה, ככל שהשב"כ יחצה את הקווים האדומים, כך הוא ימצא את עצמו בפני שוקת שבורה".

מנגד מציין עטרי, "גם לנחקרים אני אומר שלא להגזים בטענות על עינויים, ושהטענות תהינה מדודות ותשקפנה את מה שקרוב למציאות, כי אם תגזימו ותנפחו, מידת האמינות שלכם בבית המשפט תתמעט".