שון דאוסן מול אילת. ראשון תעלה לרבע הגמר?
שון דאוסן מול אילת. ראשון תעלה לרבע הגמר?צילום: אודליה מטרי, מכבי ראשל"צ

שלושה משחקים מעניינים ייערכו הערב (רביעי) בשלב שמינית גמר גביע המדינה, בהשתתפות חמש קבוצות מליגת העל ואחת מהלאומית.

במשחק המסקרן ביותר, תארח מכבי ראשל"צ את הפועל אילת, שלושה ימים אחרי שאילת גברה עליה 72-84. כריס רייט בספק למשחק מצד הכתומים, שגם כך נמצאים בסגל חסר, שכן הזר שנבחן בשורותיהם טיילור בראון, לא עבר את המבדקים הרפואיים בהצלחה.

"אנחנו חייבים להעלות את הרמה על מנת לצאת עם ניצחון, במיוחד כשמדובר בגביע המדינה שמשחק אחד קובע", אמר טוני יאנגר מראשל"צ לקראת המשחק.

הוא הוסיף, "אנחנו צריכים להיות מרוכזים ולשחק כדורסל חכם נגדם, בסופו של דבר אלה ההחלטות הקטנות שמכריעות משחקים ואנחנו ניתן כל מה שאנחנו יכולים על המגרש".

במשחק נוסף ייפגשו עירוני נהריה ובני הרצליה. המארחים מהצפון נמצאים בתקופה לא טובה מיוחד וסוחבים איתם שלושה הפסדים רצופים, מאז ניצחו באופן מפתיע את מכבי ת"א בביתם, ולעומתם דווקא הרצליה רושמת משחקים טובים באחרונה, כשהיא מבליטה את הזר ג'יימס סינגלטון, מהטובים שמשחקים בליגה העונה.

שני הקבוצות נפגשו לפני כחודש במשחק ליגה בו ניצחה הרצליה ניצחון משכנע במיוחד, 72-88, והרצליה תקווה שהמשחק הערב, לא יהווה שחזור.

במשחק השלישי, תארח הפועל גלבוע/גליל מהליגה השנייה את מכבי ת"א, כשיחסי הכוחות ברורים. במפגש הקודם בין השתיים, בעונה שעברה בליגת העל רשמו המארחים ניצחון יוצא דופן, אך הפעם זה יהיה קשה הרבה יותר.

הצהובים, לאחר ההדחה מהיורוליג, ייאבקו עכשיו חזק יותר על כל תואר, וניצחון של הגליל, ייחשב ללא פחות מסנסציה. למשחק הערב לא ירשמו ג'ורדן פארמר השוהה בחו"ל, וכן אייק אופייבו ודגן יבזורי הסובלים מפציעות.

מחר (חמישי) יושלמו משחקי שמינית הגמר בעוד חמישה משחקים נוספים, ותושלם תמונת הקבוצות שישחקו ברבע הגמר.