הרב לאו
הרב לאוצילום: יהונתן סינדל, פלאש 90

רבה הראשי של ישראל, הרב דוד לאו, מגיב בחריפות לסרטון שפורסם הערב בערוץ 10 שבו רואים בני נוער קיצוניים מביעים במהלך חתונה שמחה על הירצחו של עלי דוואבשה לפני כחצי שנה בכפר דומא. 

"מעשים שכאלו הם אינם דרך היהדות", אמר הרב לאו, והוסיף "זו התנכרות והתנערות מערכי העם היהודי, מתורת ישראל ומייחודיותו של העם היהודי. על ההורים והמחנכים לקחת על עצמם את המשימה, יחד עם גורמי החוק, לעשות הכל למנוע הזדהות כה מחרידה עם מעשי טרור ורצח מחרידים שכאלו".

גם במערכת הפוליטית נרשמו תגובות קשות. ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לסרטון ואמר כי "האידיאולוגיה הרעה של תג מחיר אינה דרכה של הציונות הדתית, נקודה. מי שלא מבין זאת שייצפה בסרטון שהוצג היום בערוץ 10".

"הריקוד ההזוי עם תמונתו של תינוק שנרצח בשנתו מייצג אידיאולוגיה מסוכנת ואיבוד צלם אנוש. עלינו להוקיע באופן החריף ביותר את האידיאולוגיה וההתנהגות הזו ולהבהיר שהיא לא חלק מההתיישבות, לא חלק מהציונות הדתית ולא חלק מגבולות השיח הדמוקרטי הלגיטימי במדינת ישראל", אמר ח"כ סמוטריץ'.

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי הגיבה לסרטון שפורסם הערב בערוץ 10 ואמרה כי הוא "מזעזע בצורה יוצאת דופן".

"רצח משפחת דוואבשה הוא מעשה  שאי אפשר להגדיר אותו במילה אחרת מלבד טרור. מעשים כגון אלו נוגדים את המוסר וההלכה היהודית שהם נר לרגליה של הציונות הדתית. מה שברור שהמצולמים בסרטון אינם  חלק מהציונות הדתית", אמרה מועלם רפאלי.

היא הביעה "שאט נפש וסלידה ממעשים אלו", והוסיפה כי על שירותי הביטחון לפעול כנגד  תופעות אלו ביד קשה ובאמצעים לגיטימיים בלבד.

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי הגיבה על הסרטון  ואמרה כי "הנערים שרקדו בחתונה שתועדה איבדו את הדרך. זוהי לא דרכנו. לא דרכו של עם ישראל, ולא דרכה של היהדות".

"רצח בדם קר של חפים מפשע הוא הדבר המגונה ביותר, בעוד שלרקוד ולהלל את הרצח מגונה ונתעב לא פחות", דברי חוטובלי.

באופוזיציה התגובות היו אף חריפות יותר. יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג אמר כי מדובר ב"מטורפים. עלובי נפש, שכחתם מה זה להיות יהודים".

"אתם מביישים את הכיפה, את הטלית ואת שם השם. מי שרוקד בחתונה וחוגג רצח של תינוק בשנתו הוא לא יהודי ולא ישראלי. צריך לסגור אותו מאחורי סורג ובריח במהירות האפשרית", כתב הרצוג בחשבון הטוויטר שלו.

יושב ראש מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד הוסיף כי ה"האנשים האלה הם סכנה למדינת ישראל ויש להלחם בהם כמו שלוחמים בחמאס או בחיזבאללה".

"אנחנו לא צריכים להיאבק רק נגד החמאס היהודי, אלא גם נגד המציאות שהולידה אותו בחטא. הגיע הזמן שנצא יחד – ימין, שמאל, ומרכז – נגד התפיסות הקיצוניות והמטורפות שהולידו את חתונת הדמים הזו", כתב לפיד בדף הפייסבוק שלו.

חבר סיעתו, ח"כ חיים ילין הוסיף כי "אנחנו החקלאים יודעים שעשבים שוטים הם אלו שלוקחים את כל המים והאנרגיה מהיבולים ולכן אנו מבצעים פעולה שנקראת עישוב, אנחנו מעשבים ומוציאים את העשבים מהשורש.

"כשהמנהיגות איננה מבצעת את פועלת העישוב ומאפשרת את פעילות נוער הגבעות ופעולות תג מחיר, לא פלא שאנחנו מגיעים לחתונות מלאות שנאה ואלימות. מה ליהדות ולמראות הללו?", אמר ילין.

הוא הוסיף כי "המנהיגות של הציונות הדתית מנסה להתרחק מאותם קיצונים, במקום להילחם נגדם ולעשב אותם מהשורש .השאלה היום במדינת ישראל זה לא מי יהודי ומי לא יהודי, אלא מי בן אדם ומי חיית אדם".