יעקב חגואל
יעקב חגואלצילום: ההסתדרות הציונית העולמית

סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, תוקף את דבריו של חבר הפרלמנט הצרפתי, מאיר חביב, שנאמרו  שלשום בשיחה עם עולים מצרפת, לפיהם יתריע בפני המבקשים לעלות ארצה לא לעלות.

חביב, אשר נמצא בארץ במסגרת נסיעה פרלמנטרית בינלאומית, נועד עם כמאה וחמישים עולים מצרפת בעלי תארים אקדמיים  ושמע מהם על קשיי הקליטה בארץ בעיקר בשל התהליך הארוך והמייגע שהם עוברים על מנת לקבל מהמדינה הכרה בתאריהם האקדמיים ולקבל רישיון לעסוק במקצועם בישראל.

לאחר המפגש אמר חביב, "העולים מצרפת מתמודדים עם חרדה אמתית שלא יכירו בתארים שלהם ושלא יוכלו להתפרנס בארץ. התהליך מייגע ועבור רבים מהם לוקח שנים עד שהם מקבלים את רישיון העבודה הנחשק. דבר שגורם לציבור גדול בצרפת שלא לעלות ארצה".

עוד הוסיף חביב, "אני מצפה לראות התקדמות ממשית תוך שלושה חודשים. אחרת, אאלץ להתריע בפני היהודים המעוניינים לעלות ארצה לדחות את עלייתם ואף לבטל בשל הקשיים בתהליך הכרת התארים שלהם".

חגואל כאמור תקף את הדברים, "אין לנו ספק שצריך לשחרר את כל חסמי העלייה, אך מקומם של כל היהודים במדינת ישראל ואנו קוראים לכל יהודי החפץ בכך לעלות לארץ. גל אירועי הטרור שפוקד את צרפת והאנטישמיות הגואה ממחישים כי ביתם והמקום היחידי בו היהודים יהיו מוגנים הוא מדינת ישראל. זוהי אמירה מקוממת מאד לאור התרחשויות אלו"

חגואל אף הוסיף כי "בשנים האחרונות מקצה המדינה  תקציבים רבים על מנת לסייע בהסרת חסמים אלו ולעודד את יהודי התפוצות לעלות לישראל וכי כל העת מוקמים פרויקטים חדשים שמטרתם להקל על העולים את תהליך הקליטה בארץ. לדוגמא רק בחודשיים האחרונים הוקמו על ידי ההסתדרות הציונית העולמית ומשרד העלייה והקליטה  30 אולפנים בצרפת אשר מטרתם ללמד את העולים את השפה העברית טרם עלייתם ארצה, אין ספק כי ידיעת השפה העברית  תקל עליהם גם בבחינות הרישוי להסמכה לעבודה במקצועותיהם".