עד כמה קשה ההקפאה?

"ההקפאה היא בלתי נסבלת. היא פוגעת פגיעה אנושה בהתיישבות בכל רובדי החיים הכלכליים והמוראליים, ועוצרת את צמיחת ההתיישבות. ההקפאה משדרת מסר של חולשה מנהיגותית ויוצרת דה-לגיטימציה להתיישבות".

מי עומד מאחורי ההקפאה?

"ההחלטה היא רק של ראש הממשלה ונובעת מסיבות רבות, ובתוכן הלחץ הבינלאומי. אסור לנו לקבל את המדיניות הזאת, והציפייה שלי מראש הממשלה היא להיות אמיץ ולאפשר לנו לבנות את ארץ ישראל".

מה נעשה כיום בעניין?

"לצערי מעט מאוד. רוב שרי הימין, הן בליכוד והן בבית היהודי, מיישרים קו עם ראש הממשלה. מועצת יש"ע במתכונתה היא גוף חלש שחוטא לתפקידו, מנוהל ברשלנות, אינו מביא שום הישגים להתיישבות ואף פוגע בתדמיתה".

מדוע הקדמת הפריימריז בליכוד תפגע במאבק?

"כל מנהיג צריך לדעת שציבור בוחריו מצפה ליישום המדיניות שבשמה הוא נבחר כדי לקבל תמיכה עתידית. בחירה מוקדמת בראש הממשלה תפטור אותו מהצורך לתמוך בהתיישבות ואף תאפשר לו מרחב תמרון למהלכים מדיניים".

אילו השלכות נוספות תהיינה להקדמת הפריימריז?

"הקדמת הפריימריז תמנע ממנהיגות משמעותית חדשה, שיכולה לחזק את גוש הימין והליכוד, להצטרף לפוליטיקה הארצית בכלל ולגוש הימין בפרט. ההליך הדמוקרטי צריך לאפשר התחדשות".

כיצד מרגישים תושבי בית אריה מול גל הטרור?

"התושבים בבית אריה חזקים מתמיד וגאים להיות חלק ממפעל ההתיישבות ביו"ש. האירועים שמתרחשים ברחבי המדינה ובגזרת היישוב חיזקו בנו את ההכרה בצדקת הדרך של העם היהודי בארץ ישראל".

אילו צעדים נוקטת המועצה?

"המועצה נוקטת אינספור פעולות לשיפור הביטחון ולחיזוק תחושת הביטחון של התושבים: חיזוק התאורה ביישוב ובצירים, נוכחות גבוהה של כוחות הביטחון ופעולות הסברה והדרכה. מרכיב אי הוודאות הוא המרכיב הרגיש ביותר אצל התושב, וכשהוא מקבל מענה הגיוני ורואה שיוזמים פעילות הוא נרגע".