שליחותה של הציונות הדתית, עניינה להשתתף בתהליך הנשגב של תקומת עם ישראל והיא נדרשת לתת נשמה לתהליך קוממיות זה.

רבים מהשותפים לבניין האומה והארץ חוששים מאוד מפני מגמה זאת ונלחמים כנגדה מכיוונים שונים. יש שאינם מאמינים בתהליך שלא נבנה על ידי אנשי תורה, והם מאמצים את כוחם בהסברה רוחנית לבטל את ערכם של אלה המשתתפים בו. על כן הם דוחים גם את ערכו של מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון בטענת פיקוח נפש. אחרים, האחים הרחוקים, שמעריכים את המדינה רק אם תהיה דומה לאחת ממדינות אירופה או אמריקה, חוששים מקביעת האמונה והתורה בצורתה של הארץ המתחדשת.

אחד המניעים של מתכנני העקירה מגוש קטיף היה לצמצם את כוחה של הציונות הדתית ולמנוע ממנה ליטול את שבט ההנהגה. מאבק זה, שנעשה באכזריות בגירוש הקשה, נמשך כיום כנגד המאמינים הגדולים ביישוב הארץ, שבתנאים קשים ביותר חיים בגבעות וביישובים. אלו המזוהים בעיני עצמם עם התרבות המתקדמת, מנסים לכפות את דעתם בחוזק יד ובשבירת כל הכלים של החשודים בעיניהם כמאיימים על דרכם.

מזה שנים רבות מנסה הציונות הדתית לגשר בין חלקי העם בדרך של שלום וויתורים. ראייה זו מנוצלת בדרך צינית על ידי אותן מערכות, והם משתמשים בשיטות אלימות כנגד אחדים מבנינו על מנת להטיל טרור בכל מחנה המאמינים בגאולה הקרבה ובחובה להשתתף בה.

אין זאת רק זכות אלא חובת כל אנשי הציונות הדתית לצאת להגנה על הכבוד האנושי לבני אדם כראוי להם, ובמיוחד על זכותנו להבעת דעותינו שהן כולן דעות של שלום ולא של איבה, ואין בהן שום שנאת ערבים כפי שמנסים להדביק לנו, אלא בניין הארץ שבהמשך יביא ברכה לכל הדרים בה.

ישיבה בשקט על הגדר יש בה משום חטא למוסר, ומעילה בשליחות שלשמה נשלחו להגן עליהם ועל דרכם.

האמת אינה פחדנית ועלינו לומר אותה בקול רם: זוהי ארצנו, זאת תורתנו, ואנו העם שבחר בנו ד' למלא את שליחותו, בין אם ימצא הדבר חן בעיני אנשים או לא. "נצח ישראל לא ישקר ולא יינחם כי לא אדם הוא להינחם".

הרב דוד חי הכהן

ראש ישיבת 'נתיבות ישראל' בבת ים, ראש קהילת 'אורות התורה' ורב שכונה בעיר