הרצח בכפר דומא הותיר אחריו שאלות רבות שהתשובות עליהן עדיין אינן בנמצא. קצרה היריעה מלהכיל את מסכת השמועות שכולנו שמענו בשבועות האחרונים על חקירת השב"כ ועל ההליך החקירתי שעוברים החשודים. בעת כתיבת שורות אלה לא ידוע על תוצאות החקירה, ואיננו יודעים פרטים מאומתים על החקירה עצמה.

אירוע זה יחד עם התיאורים על חקירות הצעירים מדירים שינה מעיניי, אך לא מקהים את חומרת החשדות המיוחסים להם. אם אכן החשדות נכונים, מדובר באירוע חמור מאין כמוהו, שמסוכן במידה רבה לחברה הישראלית ולהתיישבות ביהודה ושומרון. חלק מהחומרים שנחשפתי אליהם השבוע פורסמו כבר, והם מציגים תמונה מזעזעת של קבוצה קטנה ואנרכיסטית ששמה לה למטרה לפגוע במדינת ישראל ולקעקע את יסודותיה. "רעיון המרד הוא מאוד פשוט", נכתב באחד מהמסמכים, "למדינת ישראל יש המון נקודות תורפה... מה שאנחנו נעשה זה פשוט להדליק את כל חביות הנפץ האלו... בלי לפחד מהתוצאות... המטרה היא ערעור יסודות המדינה".

הצתת הבית ורצח שלושת בני המשפחה מהווים מודל מסוכן של יישום תוכניות רעיוניות אלה.

מיותר לציין שההתיישבות כולה יחד עם כל אזרחי מדינת ישראל מוקיעים מעשים שבאים לפגוע במדינת ישראל, מימין או משמאל. אך באותה מידה על כל החברה הישראלית לעמוד מאחורי מערכת הביטחון בבואה להביא לדין את המתכננים והמבצעים של פעולות אלו או של פגיעה באזרחים חפים מפשע. החקירות הלא שגרתיות והקשות מתבצעות תחת פיקוח מלא של מערכת המשפט וראשי מערכת הביטחון, והן חיוניות כדי להביא את הפרשה הזאת לסיומה.

דווקא במציאות המורכבת במזרח התיכון, יש להעמיד את הערכים והמוסר של עם ישראל ולהציב לעצמנו גבולות ברורים. גם אם יש לנו ביקורת על צורת החקירה, נדע לומר אותה באחריות ובמטרה לחזק את מערכת הביטחון. כל החלשה של מערכת הביטחון – תעלה בחיי אדם, ואנחנו נהיה הראשונים לשלם את המחיר. יחד עם זאת נעמוד באומץ על עמדותינו היהודיות והמוסריות, על הערכים שאנו מאמינים בהם, ערכי התורה - ובראשם "לא תרצח".

אנו מלאי ביטחון שהאמת תצא לאור ובסופו של הלילה השמש תאפיל על החושך.

יגאל דילמוני

סמנכ"ל מועצת יש"ע