איילת שקד
איילת שקדמרים אלסטר, פלאש 90

שרת המשפטים, איילת שקד, תעלה ביום ראשון הקרוב לוועדת השרים לממשלה את "חוק השקיפות".

הצעת החוק מבקשת להגביר את השקיפות בפעילותן של עמותות וחברות לתועלת הציבור, אשר עיקר מימונן מגיע מתרומות של ישויות מדיניות זרות ולחייבן בשקיפות מוגברת.

על פי ההצעה, עמותה אשר עיקר מימונה מגיע מישויות מדינתיות זרות תחויב לציין זאת בפרסומים ובדו"חות שהיא עורכת המיועדים לציבור או זמינים לו.

בכל פנייה לנבחר ציבור או עובד ציבור אשר נעשית בכתב, וכן בדיונים אשר נערך להם פרוטוקול והם מתקיימים במקום עבודתו של נבחר הציבור או עובד הציבור יחויבו עמותות אלו לציין את העובדה בדבר מימונן הזר.

בפניות לנבחרי ציבור ולעובדי ציבור ובדו"חות אשר העמותה מפיצה יהיה עליה לפרט, לצד ציון העובדה בדבר עיקר מימונה, גם את שמות הישויות המדיניות שתרמו לה בשנים הרלוונטיות.

כל הפרה של אחד מהסעיפים האלו תחייב את העמותה בקנס של עד סך של 29,200 שקלים חדשים.

נציגיה של עמותה, אשר עיקר מימונה מישויות מדיניות זרות, השוהים בכנסת יחויבו לענוד תג זיהוי שבו יפורטו שמותיהם ושם העמותה אותם הם מייצגים. הכנסת תשלול את היתרו של נציג עמותה אשר לא יענוד את תג הזיהוי.

החוק יחול על כל עמותה שמעל חמישים אחוז מתקצובה מגיע מישויות מדיניות זרות.

שרת המשפטים, איילת שקד, הסבירה, "מדינה המעוניינת להגן על ריבונותה צריכה להציב גבולות להתערבותם של גורמים זרים. פלישה לתוך המרחב הציבורי והתערבות בוטה בענייניה הפנימיים של מדינה אחרת מהווה התערבות בריבונות, בוודאי כאשר התערבות זאת אינה שקופה".

"נשק אינו רק רובה או חרב. נשק הוא גם סיפור ממומן ושקרי על מכונות ירי המשמשת לטבח בחפים משפע, סיפור המסופר לכל העולם על ידי עמותות המתיימרות לייצג האינטרס הישראלי אבל בפועל ממומנות על ידי מדינות זרות שמשתמשות בהן לפי השקפת עולמן", הוסיפה שקד.