ביה"ח סורוקה: עדכון שפעת החזירים

עוד שני מקרים של שפעת החזירים נחשפו אחר הצהריים (חמישי) במרכז הרפואי בנהריה, שם מאושפזים בימים האחרונים גבר בן 55 ואישה בת 64 תושבי האזור, שאובחנו כסובלים מהמחלה.

מצבם של השניים קשה והם מונשמים. מבית החולים נמסר כי הם גם סבלו ממחלות רקע המגבירות את הסיכון ללקות במחלה.

בהלת השפעת החלה הבוקר, כשבית החולים סורוקה פרסם כי שלוש נשים הרות פנו למוסד בימים האחרונים עם סימפטומים של מחלת שפעת, ואובחנו כסובלות משפעת החזירים.

מצבן של שתיים מהן השתפר והן מאושפזות בבידוד. אישה נוספת (25) נמצאת במצב קשה, מונשמת ומאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ פנימי. לאור מצבה הקשה, היא הוכנסה אתמול לניתוח קיסרי - והתינוק הועבר במצב יציב לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ פגים.

לאחר מכן פורסם כי חולה בשפעת חזירים ששהתה בבית החולים והועברה לבית החולים בילינסון לפני כחודש, נפטרה שלשום לאחר שצוותים רפואיים נלחמו על חייה במשך כמה שבועות. החולה היתה בשנות החמישים וסבלה ממחלות רקע .

מיד אחר כך יצאו בתי החולים הדסה בירושלים בהודעה לפיה שתי ונשים וגבר מטופלים בהם לאחר שאובחנו כלוקים בשפעת החזירים.

בהדסה עין כרם מאושפזות שתי נשים, בשנות ה-30 וה-40 לחייהן, שהגיעו במצב קשה לבית החולים, אך הרופאים הצליחו לייצב את מצבן, והן מורדמות ומונשמות. בהדסה הר הצופים מאושפז מטופל בן 46 אשר הגיע במצב בינוני וכיום מצבו מוגדר קל.

מנתונים שנאספו בתקופה האחרונה בהדסה עולה כי 27% מהבדיקות שנשלחות בימים אלה הן חיוביות לשפעת – ו-80 אחוזים מהן מעידות על שפעת החזירים.

פרופ' דנה וולף, מנהלת היחידה לוירולוגיה קלינית בהדסה הדגישה את את ההנחיות המעודכנות של משרד הבריאות לטיפול בשפעת, לפיהן מומלץ לטפל מוקדם ככל האפשר בתרופת ה'תמיפלו', בכל חולה המתאשפז עם שפעת.

היא גם קראה לקבל את חיסון השפעת השנתי כעת, ולהקטין את הסיכוי ללקות במחלה, שכן המשותף לכל המקרים עד כה הוא שהנדבקים לא חוסנו נגד השפעת.