אדל ואדווה ביטון
אדל ואדווה ביטוןחדשות ערוץ 2

מסעה של אדל הי"ד - מבית החולים עד בית העלמין

חמשת המחבלים שיידו אבנים על רכבה של משפחת ביטון וגרמו למותה של אדל הי"ד, יישלחו ל-15 שנות מאסר ויורשעו בהריגה ולא בעבירת רצח. כך עולה מהסדר הטיעון שגובש בין הפרקליטות הצבאית לסנגוריהם של המחבלים.

במסגרת ההסדר שפרטיו נחשפו בערוץ 1, כל החמישה יודו ויורשעו בהריגה, ירצו עונש מאסר של חמש עשרה שנים וכל אחד מהם ישלם למשפחת ביטון שלושים אלף ש''ח. הסדר הטיעון יובא בקרוב לאישור בית המשפט הצבאי בשומרון.

אמה של אדל הי"ד, ד"ר אדווה ביטון, התייחסה אמש (חמישי) בעמוד הפייסבוק שלה להסדר הטיעון המסתמן. "אז לצערי זה הסתיים בעסקת טיעון של 15 שנה!!! לרוצחים של אדלי המדהימה שלי. המערכת המשפטית של מדינת ישראל מעדיפה להתנתק מהמציאות בשטח", אמרה.

לדבריה, לאורך כל המשפט של המחבלים הרוצחיה היה קיים חשש שבית המשפט יטען שלא קיים קשר נסיבתי בין האבן למוות. "טענה הזויה ומנותקת, העדפנו לקבל את עסקת הטיעון מאשר ללכת על כל הקופה, לאור הפסיקות המשפטיות במדינתנו בכל מה שקשור לאכיפה של מיידי אבנים", הסבירה.

האם השכולה מתחה ביקורת על כך שהמחבלים יורשעו בהריגה בלבד. "עד מתי ריבונו של עולם? כל כך הרבה מקרים, כל כך הרבה אבידות. חדשות לבקרים אנחנו עדים למקרים של יידוי אבנים שתוצאתם מוות. אלכסנדר ליבוביץ הי"ד מארמון הניצב שהושלכה לעברו אבן בערב ראש השנה האחרון, יונתן ואשר פלמר הי"ד ועוד. גם במקרים האלה לא קיים קשר נסיבתי! ביזיון!!!".

"לצערנו הרב כל יום נרצחים במדינתנו אנשים על רקע לאומני. עם החפץ בחיים צריך להגן על עצמו. צריך לנהוג בימים אלה כפי שנוהגים במלחמה", הוסיפה ביטון.

בחודש פברואר האחרון באו לסיומן שנתיים של מלחמה עיקשת על חייה של הילדה אדל ביטון בת ה-4, והיא נפטרה בבית החולים שניידר בפתח תקווה.

אדל הקטנה נפצעה באורח אנוש לפני כמעט שלוש שנים, בפיגוע אבנים בכביש חוצה שומרון. היא הצליחה לשרוד חרף תחזיות הרופאים ובהמשך הועברה לשיקום בית לוינשטיין ברעננה כשהיא בהכרה חלקית ומשם לשיקום בבית המשפחה ביישוב יקיר בשומרון.

לפני כעשרה חודשים אושפזה אדל בבית החולים בשל סיבוך של דלקת ריאות. במהלך אשפוזה חלה החמרה משמעותית במצבה, ורופאי היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שניידר ביצעו בה פעולות החייאה עד שנאלצו לקבוע את מותה.