יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: נתי שוחט, פלאש 90

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, משתלח בציונות הדתית על רקע סרטון הסכינים שצולם בחתונה של הימין הקיצוני.

לפיד שב והדגיש כי לא מדובר בעשבים שוטים אלא בערוגות מטופחות היטב אשר מגובות במעטפת הגנה פוליטית רחבה ובמערכת הסתה של רבנים ושל מערכת החינוך.

לפיד דיבר באירוע ''שבתרבות'' על אי הגינוי בזמן אמת הן של מערכת החינוך והן של המערכת הפוליטית ואמר, "אני רואה את הניסיון להגיד שמדובר בעשבים שוטים, למרבה הצער אלו לא עשבים שוטים זה צמח בערוגה מטופחת היטב. ואנשים שהיום יוצאים ואומרים 'איך קרא לנו כזה דבר?' איפה הייתם, אתם לא יודעים מה הרב גינזבורג אומר לתלמידים שלו? אתם לא יודעים מה הרב ליאור אומר לתלמידים שלו?".

לפיד תקף בחריפות את הניסיונות להגדיר את התופעה כ"עשבים שוטים" ואמר: "איפה הייתם כשזרקו אבנים על כוחות הביטחון בבית אל? מישהו מהם קם ואמר לא יהיה כזה דבר במחנה שלנו? ועכשיו הם קוראים לזה עשבים שוטים. זה לא עשבים שוטים, יש לזה גיבוי אדיאולוגי, יש לזה גיבוי פוליטי וזו שעת מבחן של הציונות הדתית איך היא תתנהל בימים הקרובים. היא לא יכולה לפתור את עצמה כל כך בקלות בטענה שמדובר בעשבים שוטים"

לפיד נשאל על הטענות המופנות נגד השב"כ בימים אלו סביב חקירת הרצח בדומא, "יש פה ובצדק נוהל פצצה מתקתקת. טרור יהודי כמו טרור ערבי צריך לפעול נגדו כמו שמטפלים בטרור. השב"כ עושה את עבודתו. מדובר בקמפיין השמצה נגד השב"כ, יש כאן ניסיון של עורכי הדין של החשודים להכפיש את הארגון הזה ששומר על חיינו ומגן על ילדינו ושמגיע לאנשיו חיבוק גדול על מה שהם עושים ולא השמצות והכפשות".