''הולך אתכם לקרב בלב שלם''
''הולך אתכם לקרב בלב שלם''צילום: דובר צה"ל

חצי שנה אחרי ההכרזה על הקמתה, יצאה חטיבת הקומנדו לדרך בטקס צבאי רשמי שהתקיים בצהריים (ראשון) במעיין חרוד, "מקום איסוף גיבורי גדעון", כדברי המפקדים.

הרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט, אמר בטקס כי לא צריך הבנה מודיעינית או אסטרטגית רחבה כדי להבין את רגישות התקופה.

"האיומים שעמם מתמודדת ישראל בחודשים האחרונים, בהם דברי הרהב והרוח שנושבת מלבנון, האיומים אתמול מצד דאעש, גל ההסלמה באיו"ש והאיומים מדרום מחייבים יותר מתמיד את היכולת שנמצאת בחטיבה החדשה", אמר הרמטכ"ל באירוע שבו השתתפו מפקד פיקוד המרכז רוני נומה, מפקד זרוע היבשה גיא צור, מפקד פיקוד העומק טל רוסו ומפקדה החדש של החטיבה אל"מ דוד זיני.

בצה"ל אומרים שמטרת הקמת החטיבה היא בראש ובראשונה כדי לשפר את הפעילות המשותפת בעתות חירום, תוך כדי חיזוק חיל הרגלים, הכוחות המיוחדים ואוגדות החוד והיחידות שיועברו אליה הן מגלן, דובדבן, אגוז ורימון.

בצה"ל מעריכים כי איכות ההון האנושי, הכשירות וההתמחות של היחידות המובחרות יאפשרו ביצוע מבצעים מיוחדים בסדר כוחות גדול וברמת אפקטיביות גבוהה.

בראש חטיבת הקומנדו יעמוד אלוף-משנה דוד זיני, קצין עתיר ניסיון מבצעי שגדל בחטיבת גולני. בעבר פיקד על גדוד 51 בחטיבה החומה, יחידת אגוז וחטיבת המילואים אלכסנדרוני. הוא זוכה להערכה רבה במטה הכללי בשל כישורי פיקוד, הבנת שדה הקרב ואומץ לב ותעוזה.

נציין כי רעיון הקמת חטיבת הקומנדו  שבמסגרתה מאוחדות כל היחידות המיוחדות והסיירות נדון בצה"ל כבר לפני כמה עשורים, אך אף פעם לא הגיע לכלל הבשלה של התוכנית להקמתה.

עם תחילת כהונת הרמטכ"ל, ועם המציאות החדשה בשטח הוחלט על הקמתה וכאמור בשעות אלו היא יצאה לדרך.

מפקד עוצבת ה"אש", תת-אלוף אורי גורדין, אמר כי "המתנדב ליחידה מיוחדת, זכות גדולה מתגלגלת לידיו, הוא קונה את עולמו וזכאי לחוש עצמו נעלה מן המקובל בסביבתו. אולם גדולה לא פחות היא החובה. ההתנדבות אינה מעשה חד-פעמי אלא התחייבות מתמשכת למלא כל תפקיד, לבצע כל פקודה, לשאת כל מאמץ ולהתייצב מול כל סכנה.

"חטיבת הקומנדו לא רק מאגדת את היחידות המובחרות בזרוע היבשה, אלא גם נדרשת להוביל את החשיבה והתכנון המבצעי, לפתח את הידע והתורה להפעלת כוחות מיוחדים כדי לנצח במלחמות ולפגוע באויבינו חורשי הרעה במערכה שבין המערכות", הוסיף.

מפקד חטיבת הקומנדו, אלוף-משנה דוד זיני, אמר כי "הקמת חטיבת הקומנדו מהווה הכרזה- על הרמת רף הצפיות מאתנו כיחידות, כחטיבה ומצה"ל כולו כצבא. בעת הזו בה צה"ל מתייעל, זוהי אחריות וחובה כבדה. ברצוני להודות לרמטכ"ל, למפקד הפיקוד ולמפקד האוגדה, על האמון שנתתם בי בהטלת משימה חשובה ומורכבת זו.

''ברצוני להודות לכם חיילי, לוחמי, ומפקדי החטיבה, אני מכיר ומוקיר את פועלכם, מאמין בכם, והולך אתכם לקרב בלב שלם, אני בטוח ביכולתכם ובטוח כי אנו נדרש לה", הדגיש.