רימון
רימוןצילום: Thinkstock

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) 27 חודשי מאסר בפועל על מוחמד חאפז קונדוס, שהשליך רימון הלם לעבר ישיבת הסדר ביפו.

לקריאת גזר הדין המלא לחץ כאן

על פי עובדות כתב האישום, בתחילת חודש ספטמבר האחרון הגיע הערבי רכוב על קטנוע עם לוחיות רישוי מוסתרות, מבלי שיש בידו רישיון נהיגה, לרחוב טולוז בתל אביב, כשהוא נושא עמו את רימון ההלם וכפות ידיו מכוסות בכפפות.

במהלך הנסיעה, השליך את רימון ההלם מבלי לשחרר את הנצרה לעבר חצר מבנה בו פועלים בית כנסת וישיבת הסדר.

מטרים אחדים לאחר מכן, איבד הערבי את שיווי המשקל על הקטנוע כתוצאה מנהיגה בחוסר זהירות, פגע בשני כלי רכב חונים וגרם להם נזק. כתוצאה מאיבוד השליטה הוא נפל מהקטנוע ונחבל. בסיוע אזרחים שנכחו במקום שב הערבי לרכוב על הקטנוע ונמלט מן המקום.

בחקירתו הסביר כי עשה זאת בשל עוינותו כלפי יהודים חובשי כיפות סרוגות באשר הם, בהיותם "מתנחלים" שרוצים להשתלט על שטחי הארץ, ומתוך מטרה לאיים על באי הישיבה ולגרום להם ולדומיהם לעזוב את העיר.

השופט דוד רוזן קבע כי "הנאשם פעל מתוך עוינות כלפי ציבור היהודים חובשי הכיפות הסרוגות, במטרה לאיים על באי בית הכנסת והישיבה ולגרום להם ודומיהם לעזוב את העיר. ועוד, הנאשם נהג בחוסר זהירות ברכב בו לא היה מורשה לנהוג, ובנהיגתו גרם לנזקי רכוש. 

"פעולתו של הנאשם נבעה והונעה ממקור אחד, והוא שנאה יוקדת לאותם אנשים, יהודים חובשי כיפות סרוגות, שהעזו, מבחינתו, להתיישב ביפו, לקיים מצוות וללמוד תורה. הנאשם נטל נשק חם והשליכו לעברם, ובכך ביטא את טינתו הרושפת כלפיהם. הנאשם לא הכיר את האנשים במקום".

השופט הדגיש כי "די היה לו שמדובר ביהודים חובשי כיפות כדי להובילו לעשות מעשה של זריקת רימון הלם לעברם. מטרת הנאשם הייתה לאיים על אותם באי הישיבה ובית הכנסת עד שייטלו מטלטליהם ויעזבו את העיר יפו".

בנוסף לחודשי המאסר, רישיון הנהיגה שלו נפסל לשישה חודשים והוטל עליו קנס בסך 1,000 ש''ח.