עו"ד רז ניזרי
עו"ד רז ניזריצילום: יח"צ evp

עורך הדין רז ניזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הגיע היום (ראשון) למתקני השב"כ כדי לפגוש את העצורים בפרשת הרצח בכפר דומא, לעמוד על מצבם הפיזי ולבחון את הטענות על עינויים בחקירה.

בלשכתה של שרת המשפטים איילת שקד אישרו כי המשנה ליועמ"ש פגש את העצורים.

המפגש התקיים על רקע קמפיין חסר תקדים נגד שירות הביטחון הכללי, שטוען לאלימות קשה בחדרי החקירות נגד החשודים המעורבים ברצח. מנגד טענו בשב"כ כי כל צעדי החקירה שכללו גם הפעלת לחץ פיזי, נעשו על פי חוק ובפיקוח מערכת המשפט, כפי שנעשה במקרים של ''פצצות מתקתקות''.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את אחד העצורים הגיב לביקורו של ניזרי, "מעט מידי, מאוחר מידי. הייתי מצפה ממר ניזרי לבקר במרתפי השב"כ מיד עם פרוץ הטענות על עינויים. הרושם הוא שניזרי הגיע למקום רק כדי לסמן 'וי' ולטעון שבדק הטענות אך מי שכל כך מבקש להקפיד על זכויות אדם ראוי שהיה עושה זאת בזמן אמת בשעה שמעוני דומא היו נתונים תחת הלחץ הפיזי ומכשירי העינויים".

נציין כי עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הגיש תלונה למבת"ן, מבקר תלונות נחקרים בשב"כ, שבה הוא דורש לחקור את עינוי העצורים בפרשת דומא, הפעלת אלימות ומניעת שינה נגדם ושאר עבירות על החוק שבוצעו לטענת קידר בידי חוקרי השב"כ.

במבת"ן אישרו את קבלת התלונה, אולם טרם הודיעו האם יפתחו בחקירה בנושא. עו"ד קידר לא מביע תקוות גדולות בחקירה, שכן מבת"ן הינו גוף הכפוף לפרקליטות, אך קורא לכל הפחות לעכב את הגשת כתבי האישום בפרשה עד לבירור התלונות.

"אנו מקווים כי גורמי מבת"ן, למרות היותם כפופים לפרקליטות, יבצעו חקירה בלתי תלויה בגין התלונות", אומר עו"ד קידר. "אנו קוראים לפרקליט המדינה והיועמ"ש להשעות את הגשת כתבי האישום עד לבירור הדברים, שכן אם יש ממש בטענות ובהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, חוקרי השב"כ הם אלו שעתידים לעמוד לדין, ולא הנערים שאמרותיהם הוצאו בדרך של עינויים".