לפני הכל נקדים ונאמר כי תחום האופרה מיועד למי שאוהב סוג זה של תרבות. עלילה מורכבת, משולבת בקטעי שירה עם עבודות אומנות מהמשובחות בעולם.

האופרה הישראלית מעלה, החל מיום חמישי הקרוב, בהפקה חדשה את  "הטרובדור" מאת ורדי -הנחשבת לאופרה השנייה בטרילוגיית האופרות הפופולאריות  של ורדי, יחד עם "ריגולטו" ו"לה טרוויאטה".  

על האופרה מנצח  דניאל אורן, מנהלה המוסיקלי של האופרה הישראלית, הבמאי הוא מיכאל זנאנייצקי והסולנים בהפקה זו הם מצמרת הזמרים הבינלאומיים המופיעים קבוע בתפקידים ראשיים על במת המטרופולין בניו יורק, הסקאלה במילנו, הקובנט גארדן בלונדון ועוד.  

כמו כן משתתפים: מקהלת האופרה הישראלית בניצוחו של איתן שמייסר ותזמורת האופרה- התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון. 

סיפור העלילה מתרחש סביב  ארבע מערכות ושתי  תמונות בכל פעם.

במערכה הראשונה הדו-קרב, החיילים ניצבים על המשמר בפקודתו של הרוזן די לונה, המעוניין ללכוד טרובדור (זמר נודד).

 בתמונה שנייה נשמע קולו של מנריקו הטרובדור כשבמערכה שנייה נראה מחנה צוענים ונשמע סיפורו של מנריקו על הדו-קרב בינו לבין הרוזן וכיצד חס על חיי הרוזן, מפני שהיה בטוח ששמע קול מן השמיים המצווה עליו לעשות כן. השליח מגיע ומביא פקודות למנריקו להתייצב בראש הכוחות המגינים על מבצר קסטלור.

במערכה שלישית, אנשיו של הרוזן מתכוננים להתקיף את קסטלור, עד  ההוצאה להורג ובית הכלא במערכה הרביעית.

 לא הבנתם הכל?

ראשית יש תרגום מוקרן בעברית ובאנגלית  ושנית, שעה לפני תחילת כל מופע מתקיימת הרצאת מבוא באורך כחצי שעה באולם, כאשר הכניסה להרצאה חינם לבעלי הכרטיס באותו הערב.

אמנית הוידיאו הבינלאומית מיכל רובנר חברה להפקה זו ויצרה עבודת וידיאו  המוקרנת  על  שלושה מסכים כחלק מהתפאורה והעיצוב באופרה.

רובנר,  היא כיום האמנית הישראלית הנודעת והמצליחה בעולם, עטורת פרסים והישגים, בהם תואר "אביר האמנויות והספרות היפה" מטעם ממשלת צרפת, ותואר ד"ר כבוד מטעם אוניברסיטת באר שבע.

יש הרואים קשר   בין  "הטרובדור"  עם "נבוקו", "מקבת" ו"אותלו",  שכולן עוסקות בנושא  הרוע האנושי והאלימות המתלווה אליו- נושא שהעסיק מאוד את ורדי והופך למרבה הצער להיות אקטואלי לאור האירועים האחרונים שהעולם נחשף אליהם בתקופה זו.

"הטרובדור" מבוססת על מחזה הנושא שם זה שנכתב בשנת 1835 על ידי מחזאי ספרדי צעיר בשם גארסייה גוטיירז.

 החל מהשבוע בבית האופרה בתל אביב.