עלון עולם קטן
עלון עולם קטןצילום: חננאל גמליאל

מתישהו מישהו החליט שאני עיתונאי, או לפחות מעצב דעת קהל, ושרבב את שמי לרשימות התפוצה שמסתובבות במשרדי יחסי הציבור. מאז אני מקבל מדי יום כל מיני מיילים מוזרים – סינגלים לשיפוטי, מישהו שמשום מה מתעקש ללכלך על ראש עיריית הרצליה, עדכונים מלשכת הרב הראשי וכו'. בהזדמנות זו אני פונה לאותם יחצנים יקרים:

א. אני לא באמת עיתונאי. אין לי בעיה לקבל מכם מיילים, לפעמים זה באמת משעשע, אבל גם אם אין לי על מה לכתוב לא נראה לי שאתם תעניינו מישהו מקוראיי. חבל על הבול.

ב. אם אתם חושבים שלשלוח לי נופשון לצימר או כרטיסים להופעה יגרום לי לנטוש את יושרי המקצועי ולגרום לי לפרסם את המוצרים שלכם, אז שיהיה לכם ברור: [email protected].

בכל אופן, מאחר שהפכתי ככל הנראה לאיש תקשורת, להלן תובנות בגרוש מהתחום.

1. כל הדתיים אוהבים לשנוא את ynet וגלי צה"ל כי הם שמאלנים.

2. ב-90 אחוז מהמכוניות של הדתיים כפתור מס' 1 ברדיו שמור לגלי צה"ל (ע"פ הלשכה המרכזית לניחושים הסטטיסטיים שלי) ואתר הבית הוא Ynet.

3. בסדר, בסדר, אתם שומעים גם את דאום וליבסקינד ב'גלי ישראל'.

4. האמת? יש לי הרגשה מוזרה ש-90 אחוז ממאזיני גלי צה"ל הם דתיים. תחושה כזאת.

5. האתר מס' 2 אצל דתיים הוא רוטר. רוטר מורכב משני סוגים של חברים:

  • כאלה שיודעים איכשהו את החדשות לפני שהן מתפרסמות.
  • המון טמבלים עם תגובות אינפנטיליות.

6. דתיים אוהבים לשנוא את יריב אופנהיימר אבל ברגע שהוא מופיע בפרסומת של דתיים הם מתמוגגים.

7. הפרסומת של 'באמונה' לשכונת כרמי גת שבה רואים את השכנים המזרחיים עושים מרשמלו על החנוכייה הציפה בעיה כאובה שצריך להתמודד אִתה באומץ – יש לנו כמה פרסומאים ממש מעפנים.

8. לפני 20 שנה היה לנו בבית מדריך לאתרי אינטרנט. ספר לא עבה במיוחד שכיסה את רוב אתרי האינטרנט הקיימים.

9. פעם היה גם דבר כזה שנקרא ספר טלפונים.

10. פעם גם הייתה בדיחה כזו – איך שלמה ארצי כותב שיר? הוא פותח ספר טלפונים ומלחין. איך היום שלמה ארצי כותב שיר? ערכים אקראיים בגוגל?

11. לדתיים אין טלוויזיה בבית, זה בזבוז זמן! בזמן הזה אפשר לראות המון סדרות במחשב באתרים לא חוקיים.

12.סתם, אין לדתיים טלוויזיה בגלל הפרסומות. יש בטלוויזיה פרסומות נוראיות. באינטרנט אין.

13. דתיים לא אוהבים להכניס בשבת עיתונים חילוניים הביתה, בכלל - הם עושים מנוי ל'מקור ראשון' רק בשביל מוסף שבת. מצד שני אם הם השיגו 'ישראל היום' או שהם אצל ההורים ויש שם 'ידיעות אחרונות' הם לא ממש פותחים את 'מקור ראשון' או 'בשבע'.

14. דתיים לא אוהבים להכניס בשבת עיתונים חילוניים שצריך לשלם בשבילם.

15. תופעה שאתם מכירים: אתם נאבקים להשיג 'עולם קטן', כי יש שם טור של הזה שכותב פעם בשבועיים, נו איך קוראים לו... אה, בן אבו. באותו זמן את רואים בספסל לידכם את מר כהן מוציא מהתא שלו אוגדן בגודל כרך של האנציקלופדיה העברית (ילדים, זה כמו הרבה דפים של ויקיפדיה שמישהו הדפיס משום מה) עם כל מגוון העלונים – 'עולם קטן', 'שלום לעם', העלון לנדל"ן ודברי תורה, העלון לחופשות סקי עם דברי תורה, עלון הרכילות במגזר הדתי עם דברי תורה; את העלונים הוא לא קורא חלילה בתפילה, כלומר הוא לא מספיק לקרוא את כולם בתפילה והוא לוקח הביתה. איך הוא עושה את זה? התשובה פשוטה – יש לו קומבינות עם אחראי העלונים. השאלה היותר קשה היא למה הוא עושה את זה. ראו סעיף #16.

16. דתיים אוהבים עיתונים בחינם!

הצטרפו עכשיו למנויי "מקום בעולם", מגזין הנוער של עולם קטן. לדפדוף בגליון לדוגמא לחצו כאן