יצחק ומוזס, בפגישתם היום
יצחק ומוזס, בפגישתם היוםצילום: לשכת ח"כ מוזס

בפגישת עבודה שקיים יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת ח"כ מנחם מוזס עם יו"ר מינהל הדיור באוצר, אביגדור יצחקי, הוצפו הסוגיות, המצוקות והפתרונות העומדים על הפרק, בכל הנוגע למצוקת הדיור של הציבור החרדי.

מוזס אמר בפתח הישיבה, כי המצוקה בקרב הזוגות הצעירים של הציבור החרדי, הגיעה לשיא. "זוגות צעירים גרים בחורים, במחסנים תת קרקעיים. אין איפה לגור". 

הוא ביקש לשמוע מיצחקי על הפתרונות המוצעים כרגע לכלל הציבור והיכן משתלבים בהם מחוסרי הדיור מהמגזר החרדי, בדגש על העיר בית שמש - שם נדרשת העירייה להסכים להקצאת 50% מהמכרזים לציבור החילוני.

יצחקי סקר בפני ח"כ מוזס את תכניות הבניה לעשרים השנים הקרובות. הוא ציין, כי ערך בשיתוף נציגים מהמגזר החרדי סקר עומק שאמד את הקיף הצרכים של הציבור החרדי, ובהתאם לכך הוכנה תכנית ארוכת טווח.

"הגענו לנתון לפיו הצורך של הציבור החרדי בעשרים השנים הקרובות עומד על 197,000 יחידות דיור.  הפתרונות יכולים להגיע באחד מהמודלים הבאים: הקמת עיר או שתיים חדשות, תוספת בינוי בתוך ערים קיימות, או הקמת שכונות ייעודיות חדשות בערים קיימות". יצחקי ציין כי ברור שהבניה החרדית ייחודית ודורשת התאמות כמו גובה הבניין, מרפסת סוכה, מטבח מותאם, בתי כנסת ומבני ציבור מותאמים.

"כרגע עיקר היחידות ישווקו בבית שמש. ואלפי דירות ישווקו שם במחיר למשתכן. כמו כן גם בבני ברק יש לנו עתודות קרקע הנבחנות עתה", הבהיר יצחקי.

מוזס ביקש כי בקרית גת שבה מאושרות השנה 17,500 יחידות דיור, יהיה שיווק של אלפי יחידות בפעימה אחת עבור הציבור החרדי. "יש לנו בקרית גת תשתית נפלאה של צרכי הציבור החרדי. אם נבנה שם כמה אלפי יחידות לציבור החרדי, נשחרר לחץ ונאפשר דירות במחיר סביר, הרי המחירים בקרית גת סבירים ונמוכים משמעותית מאשר בבית שמש, בני ברק וירושלים".

יצחקי השיב כי הקרקעות הפנויות באזור קריית גת שייכות למועצה אזורית שפיר וכי אכן האופציה אותה העלה ח"כ מוזס תיבחן בחיוב.