הממשלה אישרה
הממשלה אישרהצילום: אלכס קולומויסקי

הממשלה אישרה היום (רביעי) את הצעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, והשרה לשוויון חברתי גילה גמליאל לקידום תכנית מערכתית ומבנית לפיתוח כלכלי באוכלוסייה הערבית.

התכנית כוללת תיקון מבני של מנגנוני הקצאה ממשלתיים, במטרה לצמצם פערים ולסייע בפיתוח כלכלי מהיר של באוכלוסייה זו. היא גובשה לאחר עבודת מטה יסודית שבוצעה על ידי משרדי האוצר, ראש הממשלה ושוויון חברתי יחד עם נציגי רשויות המיעוטים והחברה האזרחית.

בתוך 30 יום יובאו לממשלה המלצות בנושא האכיפה על ידי צוות של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שיעסוק בהגברת דיני תכנון ובנייה. ועדת מנכ"לים תבחן את מיקום יחידת האכיפה הארצית, סמכויות, תקציבים ותקנים של היחידה הארצית לאכיפת דיני תכנון ובנייה. 

כל הכסף לפרק הדיור והבנייה יותנה באישור הממשלה לאכיפת דיני תכנון ובנייה במגזר המיעוטים.

במסגרת ההחלטה, נקבעו יעדים לצמצום פערים ופיתוח כלכלי בתחומי המדיניות השונים: חינוך, תחבורה ציבורית, תשתיות הכבישים, פעולות לעידוד תעסוקה ויזמות, בטחון הפנים, אכיפת חוק, הרשויות המקומיות, ספורט,ושירותי קהילב.

בנוסף, התכנית מקצה משאבים בכדי ליישם את דו"ח צוות 120 הימים להגדלת היצע הדיור ביישובי המיעוטים ועתידה לאפשר בינוי של עשרות אלפי יחידות דיור ביישובים מיעוטים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "מדובר בתוספת משמעותית שנועדה לסייע לאוכלוסיית המיעוטים ולצמצם פערים".

לדבריו, "התכנית תוביל להפסקת בניית צמודי קרקע ומעבר לבנייה לגובה כפי שקיים בכל חלקי הארץ. במקביל התכנית תחזק את אכיפת החוק בקרב אוכלוסיית המיעוטים בדגש על בנייה בלתי חוקית".

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל הוסיפה כי "זהו צעד חשוב והיסטורי בדרך לצמצום פערים ולקידום השוויון החברתי בישראל".

"לראשונה ממשלת ישראל משנה את מנגנוני ההקצאה במשרדי הממשלה באופן כזה שאזרחי ישראל הערבים יקבלו את חלקם היחסי בתקציב המדינה", הוסיפה גמליאל.