רונן שובל
רונן שובלצילום: גרשון אלינסון

יו"ר המועצה האקדמית למדיניות לאומית, ד"ר רונן שובל אומר לערוץ 7 כי פרשת המרצים מהאוניברסיטה העברית שהתלהמו כלפי שרת המשפטים איילת שקד, רק חשפה את המציאות הידועה ולפיה עולם האקדמיה בישראל נשלט על ידי השמאל.

"כשאני עשיתי את הדוקטורט שלי באוניברסיטה העברית באו אלי שני מרצים שראו את נושא הדוקטורט,ואמרו לי שכאן לעולם לא יאשרו לי את הדוקטורט הזה. למזלי נסעתי לסורבון וסיימתי דוקטורט בהצטיינות".

"אני רואה היום, שמי מצטרף אלינו למועצה האקדמית למדיניות לאומית, זה רק מי שיש לו כבר קביעות, מי שעדיין לא, לא מעז להצטרף כדי שלא יבולע לו. באוניברסיטה העברית, חיפה ותל אביב, המטוטלת נעה בין מפלגת חדש למרץ. אנשים ימנים מתחבאים בארון", מספר שובל.

לדבריו האג'נדה השל המרצים, משפיעה גם על תכניות הלימודים. "יש כאן בעיה קשה של מרצים ופרופסורים שמנצלים את מעמדם האקדמי כדי לקדם תפיסות עולם פוליטיות. אתה רואה שיש הדרה של עמדות מסוימות מהסילבוסים, השתקה של סטודנטים, התעלמות ואי קידום לסטודנטים עם עמדות לאומיות. הלך הרוח הזה בא לידי ביטוי בשבוע האחרון בשיח הציבורי בצורה בולטת, באמירות המסיתות של פרופסורים נכבדים שגידפו בצורה יוצאת דופן את השרה איילת שקד".

הוא מוסיף כי על המועצה להשכלה גבוהה להדק את הפיקוח על האוניברסיטאות נמקדמות אג'נדות אנטי ישראליות. "המקרה השבוע, מעיד על כלל חומרת המצב בכל האוניברסיטאות. "כדי להפסיק את המצב הזה ואת אפליית המחנה הלאומי, המועצה להשכלה גבוהה צריכה לוודא שיש סילבוסים מאוזנים ושהמרצים לא מנצלים את מעמדם כדי לקדם עמדות פוסט ציוניות. לא ייתכן שכל זה קורה במוסד שמקבל כסף מהמדינה".

"באוניברסיטה צריך להיות חופש מחשבתי, ולא יתכן שרק עמדה אחת תיוצג בכיתות. לא ייתכן שאוניברסיטה  תעניק פרס למחקר אנטי ציוני נגד חיילי צהל, כפי שקרה באחד החוגים לסוציולוגיה. השינוי צריך להתחיל מלמעלה. שר החינוך והמל"ג צריכים לקבוע מה מותר ומה אסור למרצים ומי שעובר על התקנות, יופעלו נגדו סנקציות ואוניברסיטה שמייצרת סילבוס שמדיר עמדות מסוימות לא תוכל להעניק תואר", מסכם ד"ר שובל.