משה יעלון
משה יעלוןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

אני פונה אליכם, מתוך הערכה גדולה ועצומה לפועלכם הציבורי בתחום ההתיישבותי וההסברתי, ומסירותכם הרבה למען היישובים ברחבי השומרון, פיתוחם וצמיחתם.

איני יודע מה הציג לכם שר הביטחון בפגישתו עמכם. אך עם כל הזהירות בדבר, אומר בפה מלא: הוא הצליח להביא אתכם למקום שהוא בחר מראש.

זה התחיל בהצהרתו המתנשאת שאנחנו יודעים הכול, והסתיים בקריאה לרבנים ולראשי הציבור לעשות חשבון נפש.

מי שצריך לעשות חשבון נפש, אלו הם העומדים בראשי מערכות הביטחון והמשפט ופקידיהם, שממשיכים את הקו של קודמיהם בעיוות דין כלפי כל גופי הימין וההתיישבות בכל התחומים של קרקעות, אישורי בנייה, הליכים משפטיים ייחודיים, צווים מנהליים ועוד.

מאז האירוע הטרגי בדומא, החל מסע דה-לגיטימציה נגד בחורים ונערים רבים. הם נכללו בקטגוריה אחת של רוצחים ואויבים, בלי הבחנה ומבלי להידרש לכללי מוסר יהודי וצדק משפטי.

עם מעצרם המתמשך של הנערים, והגעת הדי שיטות החקירה האכזריות לציבור, החלה התגייסות טבעית רחבת היקף. הציבור יצא נגד הפעלת חוקי חירום דרקוניים על הנערים הללו, והעניק תמיכה למשפחות שמצאו את עצמן מבודדות מול חומה אטומה ומנוכרת.

לצערנו, עם פרסום תמונות הריקודים מהחתונה ניתן האות למסע הכפשה קולקטיבי, ושוב אנחנו מוצאים את עצמנו ציבור מושמץ ומגונה שאמור להתגונן ולהצדיק את עצם קיומו.

הילדים הללו גדלו בצל הגירוש והחורבן של גוש קטיף, חוו או שמעו על אירועי עמונה הקשים. חלקם הגדול גם רואה ומכיר מקרוב את זרועם הארוכה של ראש הממשלה ושל שר הביטחון בהרס שיטתי של כל מאחז התיישבותי במרחבי יהודה ושומרון, כשלנגדם ניצבים בתי הערבים שנבנים מבלי מפריע בכל מקום ואתר.

כהורים וכמחנכים לילדים בגילים אלו, אין אנו יכולים לסמוך על גורמי הביטחון והמשפט שפועלים בצדק ובאמונה, ואין אנו רשאים לעמוד מן הצד כשילדינו נרדפים על ידם ובמקביל נשמעת הסתה נוראה נגדנו בכלי התקשורת שונים.

שר הביטחון הנוכחי, על שלל עוזריו ופקידיו, גודע ביסודיות כל מאחז התיישבותי חדש ובולם בכל שנות כהונתו את תנופת ההתיישבות הטבעית ביהודה ושומרון במניעת אישורי תב"ע ליישובים קיימים. וזאת בטענה המקוממת כל לב יהודי על פחד מפני ביקורת בינלאומית ולחץ אמריקאי. אז ממנו נקבל מוסר על חינוך ילדינו?

פרקליטי משרד המשפטים עושים ימים כלילות להרשיע בהליכים מזורזים כל פעיל ימין או כל אזרח יהודי שנקלע לאירוע שבו היה צריך להגן על חייו. היועצים המשפטיים הפזורים בכל משרדי הממשלה, מערכות הביטחון, הצבא והמנהל האזרחי מסכלים כל יוזמה ביטחונית או אזרחית שתכליתה חיזוק האחיזה היהודית בארץ ישראל. כל עוד פועלת במשרד המשפטים 'המחלקה לתפקידים מיוחדים', שהוקמה על ידי צרי ההתיישבות והיהדות מבית, אין לנו אמון כלל במערכת הזאת, על כל מרכיביה והמלצותיה. כולל העומדת בראש המשרד, שהייתה לנו הערכה רבה לפועלה עד כה.

שופטי בתי המשפט בישראל עוצמים רק את עינם הימנית בפסיקותיהם המקוממות להרס בתים מאוכלסים, בתי כנסת, שכונות ומאחזים בני 15 שנה ויותר בהתיישבות. ובהינף קולמוס ובזחיחות דעת דוחים שוב ושוב כל עתירה שאינה לרוחם הפוסט-ציונית. ועליהם אנו אמורים לסמוך ולתת אמון שהם ישמרו על זכויות ילדינו במעצר?

שירות הביטחון הכללי הוא ארגון יקר ערך למדינת ישראל, שמוכיח את עצמו במקצועיות וביסודיות בכל התחום הייעודי שלשמו הוא קם. האגף לסיכול ריגול ומניעת חתרנות שבתוכו פועלת החטיבה היהודית כשל פעם אחר פעם בעשרים השנים האחרונות בניסיונותיו להכריז אחת לכמה שנים על מחתרת יהודית או ארגון טרור יהודי חדש.

כפי הנראה, אין חיה כזאת וגם לא תהיה! רוב מוחלט של המאבק הוא אידאולוגי רוחני על צביונה של מדינת היהודים, והמערכה גלויה לעין כול. בכירי האגף וסוכניו משקיעים מאמץ מיותר ופוגעני בפעילי הימין בלי הצדקה חוקית ומוסרית. רוב פעילות הארגון בתחום זה כלפי גורמי ימין אמור להיות במדינת חוק מוסדרת במסגרת משטרת ישראל בלבד. עיסוקם הבלתי מוצלח בתחום זה, גורם להם לכישלונות מבצעיים שוב ושוב שגוררים אותם לתסכול. ואת מחירו הרגישו חפים מפשע בעבר וכעת חשים זאת ילדינו, על בשרם ונפשם.

על כן, תשאירו לנו את חינוך ילדינו! אנו עושים זאת במסירות ובאחריות, בהקניית ערכי התורה והמצוות, בחיזוק ישיבתנו בארץ ישראל, בחסד ונתינה לזולת, בהתגייסות לאומית לכל מערכות הביטחון והחברה בישראל, ובעמידה איתנה על כבוד ישראל, הוא כבוד שמיים.

וכעת ראשי הרשויות, נבחרי הציבור שלנו היקרים והאהובים, נתעשת כולנו חזרה בקריאה אחת ויחידה לראש הממשלה ולכל חברי הממשלה: הרפו מהנערים! חזרו לשפיות ולצדק המוסרי, עשו את הנדרש מכם בבדק בית פנימי בכל המערכות שאתם מופקדים עליהן, והצטרפו אלינו למימוש חזון העם היהודי בארץ ישראל וה' יגמור בעדנו.