יש לקוות שיידע לצמצם את היקף התפקיד שאליו נבחר. מנדלבליט עם נתניהו
יש לקוות שיידע לצמצם את היקף התפקיד שאליו נבחר. מנדלבליט עם נתניהוצילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) תביא היום (ראשון) לאישור הממשלה את מינויו של מזכיר הממשלה האלוף במיל' אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, כמחליפו של יהודה וינשטיין שמסיים את כהונתו.

בהנחה שלא יצוצו "הפתעות" של הרגע האחרון, כל השרים יצביעו בעד המינוי ומנדלבליט ייכנס לתפקידו באחד בפברואר, ויכהן כיועץ המשפטי לממשלה בשש השנים הקרובות.

מנדלבליט, לשעבר הפרקליט הצבאי הראשי, נבחר על ידי ועדה מקצועית לאיתור מועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה שהעבירה לראש הממשלה נתניהו ולשרת המשפטים שקד את שמו של מנדלבליט כמועמד היחיד שזכה לתמיכה של ארבעה מבין חברי הוועדה כנדרש.

בהודעת הוועדה נאמר כי "לאחר שראיינה את המועמדים לתפקיד ולאחר שקילת הדברים ו-14 ישיבות שקוימו, לרבות לצורך דיון בהסתייגויות שהוגשו לוועדה, העברנו לראש הממשלה ולשרת המשפטים את שמו של המועמד היחיד שזכה לתמיכה של ארבעה חברים כנדרש על-פי החלטת הממשלה והמועמד הוא ד"ר אלוף (במיל') אביחי מנדלבליט".

בשבוע שעבר דחה בג"ץ את עתירותיהן של התנועה לאיכות השלטון ותנועת אומ"ץ נגד המינוי. בג"ץ דחה את העתירות על הסף מבלי לדון בהן, בנימוק שמדובר בעתירות מוקדמות אשר הוגשו טרם זמנן. "טרם הגיעה השעה לדון במכלול הסוגיות הקשורות לפרשה דנא, שכן טרם התקבלה החלטת הממשלה, שבפניה יועלו כל השיקולים והטיעונים", קבעו השופטים.