נתניהו בישיבת הסיעה
נתניהו בישיבת הסיעהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי כוחות הביטחון, השב"כ והמשטרה ממשיכים בחיפושים אחר המחבל הרוצח מתל אביב.

"מתנהל מאמץ גדול בשטח עם הרבה כוחות, מאמצים מודיעיניים בלתי פוסקים. המאמץ הזה נעשה גם בסיוע ובעזרה מצד אזרחי ישראל שמגלים ערנות ואחריות", אמר נתניהו.

"כשהקמנו את הממשלה אני ביקשתי מהשר ארדן ואחר כך מהמפכ"ל לעשות מאמץ אדיר לשנות דבר שקיים במדינה קרוב לשבעים שנה, וזה היעדר אכיפת חוק במגזר הערבי. האזרחים עצמם סובלים שם, סובלים מפשע גובר, וכל אזרחי מדינת ישראל סובלים מההסתה ומהאלימות שהיא גם פלילית וגם לאומנית, שפוגעת בכל אזרחי ישראל".

"לכן המאמץ הזה הוא מאמץ אמיתי, אנחנו החלטנו לעשות שינוי ולהביא לאכיפת חוק, אכיפת חוק בכל התחומים: בחוקי הבנייה שאינם נאכפים כלל, בחוקי הרעש שאנחנו שומעים מהמסגדים, בהסתה שיש מהמסגדים - וכמובן ברשתות החברתיות וגם לצערי במערכת החינוך - וגם בדבר בסיסי, שזהו איסוף נשק בלתי חוקי שנמצא באמת בכמויות גדולות מאוד במגזר הערבי".

לדבריו "הפעילות הזאת התחילה, היא תתבצע, היא מתבצעת בימים הקרובים והיא תגדל ביתר שאת, כי אנחנו הולכים לעשות מאמץ גדול מאוד להביא לכך שמדינת ישראל תהיה מדינת חוק אחידה בכל חלקיה. זה דבר נכון, אני לא מתרשם מהביקורת בעניין הזה, זה נכון לכל אזרחי ישראל - ערבים ויהודים כאחד. אכיפת החוק היא נשמת אפה של הדמוקרטיה, של שלטון החוק. איננו מגבילים את זה למגזר אחד, ואיננו מתמקדים רק במגזר אחד".

נתניהו התייחס להגשת כתבי האישום הבוקר בפרשת דומא "אנחנו מתנגדים לרצח באשר הוא, אנחנו מתנגדים לאלימות באשר היא, אנחנו מתנגדים להפרת חוקי המדינה בכל מקום שהדבר הזה מתבצע. אנחנו מדינת חוק ואנחנו נשליט את החוק בכל חלקי מדינת ישראל ועל כל אזרחי ישראל". 

בסוף השבוע הגיע לישראל שגריר מצרים חדש, חאזם ח'ירת לראשונה מאז הוחזר קודמו במהלך עמוד ענן. "אני מקדם בברכה את בואו", אמר נתניהו, "אני מברך על הצבתו מחדש של שגריר מצרי בישראל, דבר שיאפשר לנו עוד יותר להדק את היחסים עם מדינה ערבית חשובה ומרכזית זו". 

ראש הממשלה התייחס ליום הלשון העברית המצוין היום ואמר "אתמול חל יום הולדתו של אליעזר בן יהודה, מחייה השפה העברית. בן יהודה אמר לפני קרוב ל-140 שנה שתקומתו של עם ישראל תהיה בארץ ישראל ובשפה העברית, זאת משום שאין לאום ללא שפה משותפת. היום אנחנו מציינים את הדברים, ואנחנו בעצם מקיימים את חזונו של אליעזר בן יהודה".

"כשהתחילה החייאת השפה העברית, עדיין בגלות, היו כאלה, ביניהם אבי, שלמדו עברית כשפת אם. הייתי רוצה לראות שאנחנו נחזור לרמת העברית שהדור שהחזיר את העברית ידע, זה יעזור מאוד. בנוסף להתחדשות השפה, צריך לדעת את מקורותיה ואת יסודותיה, וגם את זה נעשה ביום הזה", דברי נתניהו.