דורש מאבק בגזענות. פריג'
דורש מאבק בגזענות. פריג'פלאש 90

מליאת הכנסת תצביע ביום רביעי השבוע על הצעתו של ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ), להקים וועדת חקירה פרלמנטארית לבדיקת מחדל הנשק הבלתי חוקי בחברה הערבית והשלכותיו.

לדברי ח"כ פריג', "ראש הממשלה נתניהו נזכר באיחור להתייחס לסוגיית הנשק הבלתי חוקי בחברה הערבית, עליה אנחנו מתריעים כבר שנים. 7 שנים הוא בשלטון, שבע שנים במהלכן הבעיה הלכה והתעצמה והכישלון הזה רשום גם על שמו".

"למעלה מ-1000 בני אדם נרצחו בחברה הערבית ב-15 השנים האחרונות ואחוזי הפענוח נמוכים להחריד", טוען פריג', "הנשק הלא חוקי והשימוש בו, אוכלים את החברה הערבית מבפנים. האלימות הופכת לשגרה והפחד הוא חלק מהיומיום. בשקט, מבלי שרובו המוחלט של הציבור הישראלי יהיה מודע לכך, הופכים חלק ניכר מהיישובים הערביים בישראל לשדה קרב".

"התקשורת לא התעניינה אף פעם, גם המשטרה לא ממש נסתה עד עכשיו לשנות את המציאות, ולרוב הציבור הישראלי לא כל כך איכפת מה קורה ביישובים הערבים, כל עוד האלימות לא זולגת החוצה", טוען פריג'.

לדבריו, "כעת כשגם ראש הממשלה מודע לבעיה, אולי יש תקווה להתייחסות רצינית של המדינה לבעיה, אבל קודם חשוב שתעשה בדיקה מקיפה ביחס לבעיה, סיבותיה והדרכים להתמודד עימה ולכן אני מקווה שגם הקואליציה תתמוך בהקמתה של וועדת החקירה החשובה הזו".