אמיתי פורת
אמיתי פורתצילום: עצמי

אמיתי פורת, בנו של ח"כ הרב חנן פורת ז"ל מונה למ"מ מזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי ויחליף את נחמיה רפל שביקש לסיים את כהונתו לאחר שמונה שנים וחצי.

בראיון לערוץ 7 אומר פורת הבן כי כבנו של חנן פורת הוא השתדל להיות תמיד פחות פוליטי, "גדלתי בכפר עציון, היינו תמיד חלק מהקיבוץ הדתי, אך כבן של חנן פורת, היתה לי תמיד רתיעה מהפוליטיקה. היו לנו לא מעט ויכוחים כחלק מההתבגרות ועיצוב הזהות שלנו גם בתחום הפוליטי, בבסיס אני איש ימין".

פורת מסכים עם ההנחה שהקיבוץ הדתי נחשב למתון יותר בתוך נוף הציונות הדתית, "בנושאים הדתיים והפוליטיים, הקיבוץ הדתי דוגל בדרך של תורה ועבודה, ואני מקווה שקולנו ישמע יותר במרחב של הציונות הדתית.

"אני חושב שמתינות היא בהחלט חלק מהתנועה שלנו, אך זו לא פשרנות, ניתן לדבוק במתינות בצורה נלהבת. גם בנושא מעמד האישה היינו חלוצים, והקיבוץ הדתי תומך בשוויוניות, אם כי בפרקטיקה בחלק מהיישובים שלנו יש שמרנות מובנית".

לדבריו הקיבוץ הדתי תומך באופן כללי במפלגת הבית היהודי, אך מאפשר לחבריו חופש פוליטי, "רוב החברים שלנו תמכו מאז ומעולם במפלגת הציונות הדתית, אבל יש גם חברים שמשתייכים כיום ל'יש עתיד' או למפלגת העבודה".

פורת מקווה שיעלה בידו גם להגדיל את עולם התורה של הקיבוץ הדתי, "בזמנו הייתה הישיבה שאבא לימד ואני למדתי בה בראש צורים, היום היא לא קיימת ויש את הישיבה במעלה גלבוע. אנחנו צריכים לגדול יותר בתחום הזה, שיהיו עוד ישיבות, כמו שאגב לבנות יש כמה מדרשות, כמו המדרשה בעין הנציב, מדרשה לבנות לפני שירות צבאי.

"אנחנו בהחלט תומכים בשירות צבאי לבנות ואם שירות לאומי, אז שירות לאומי ללא פשרות לשנתיים. אני מאמין שהקיבוץ הדתי יכול להיות הגשר בין החברה החילונית לחברה דתית ואנחנו כבר היום משתפים פעולה בכמה דברים עם התנועה הקיבוצית החילונית".